Logo Yazılım’dan iş ortaklarının geleceğine yatırım

Türkiye’nin en büyük yerli iş yazılımı şirketi Logo Yazılım, Türkiye’nin dört bir yanındaki 1.000’den fazla iş ortağının oluşturduğu güçlü ekosisteminin sürdürülebilirliğini desteklemek amacıyla NextGeneration gelişim programını başlattı. Aile şirketi olarak faaliyetlerini sürdüren Logo iş ortaklarının 20-26 yaş aralığındaki ikinci kuşak temsilcilerinin katıldığı program 6 ay boyunca fiziksel ve online eğitimlerden oluşuyor. Logo Yazılım, NextGeneration ile birlikte Türkiye’nin bilişim ekosistemine katkısını artırarak sürdürmeyi hedefliyor.

“Sektör liderliğimiz güçlü bir ekosistemin başarısı”

İş ortaklarının sahip olduğu uzmanlık ve deneyimin Logo Yazılım’ın en önemli rekabet avantajlarından birini oluşturduğunu ifade eden Logo Yazılım Türkiye Genel Müdürü Akın Sertcan, “40 yılı aşkın süredir Türkiye’nin dört bir yanında işletmeleri dijitalleştirmek için çalışıyoruz. İş ortaklarımız iş modelimizin en kilit paydaşlarından biri ve sektör liderliğimiz birlikte yürüdüğümüz çok güçlü bir ekosistemin başarısı” ifadelerini kullandı. 

“Bilgi birikimini ikinci kuşağa aktarmayı hedefliyoruz”

Türkiye’deki şirketlerin çok büyük bir çoğunluğunun aile şirketlerinden meydana geldiğini belirten Sertcan, “Aile şirketleri, istikrarlı bir ekonomik büyüme ve istihdamın sağlanmasında önemli bir rol oynuyor. Makro düzeydeki bu yapısal özellik, Logo ekosistemi için de geçerli. Hayata geçirdiğimiz NextGeneration gelişim programı ile ekosistemimizin geleceğine yatırım yaparak iş ortaklarımızın ikinci kuşağa sağlıklı bir şekilde aktarımını, kurumsallaşmasını ve böylece sürdürülebilirliğini sağlamayı hedefliyoruz. Özellikle yazılım sektöründe bilgi birikimi aktarımı, kalıcı başarı için temel bir unsur. Yeni neslin yenilikçi yaklaşımı, mevcut deneyimlerle birleştiğinde çok daha etkili sonuçlar ortaya çıkıyor. Program kapsamında katılımcıları yalnızca teknik bilgiyle değil, aynı zamanda stratejik bakış açısı ve liderlik becerileriyle donatıyoruz” dedi.

Temmuz ayındaki lansmanla ilk etapta 50 kişilik grupla başlayan ve 6 ay süreyle devam edecek NextGeneration gelişim programı, katılımcıları çok geniş bir içerikle buluşturuyor. Fiziksel ve online etkinliklerle hibrit şekilde gerçekleştirilecek olan ürün ve proje eğitimleri, kişisel gelişim, kurumsallaşma ve işletme fonksiyonları eğitimlerin ardından bitirme projesi hazırlayacak olan katılımcılar, mezuniyet sertifikasına hak kazanacak. Program kapsamında Logo Yazılım müşterilerinden ikinci kuşak yöneticilerin başarı hikâyeleri de, gerçekleştirilecek webinarlarla katılımcılarla paylaşılacak.

Katılımcılar, kurumsallaşma ve işletme fonksiyonları eğitimleri kapsamında; aile şirketleri ve kurum kültürü, satış, finans ve muhasebe, pazarlama, müşteri deneyimi, sosyal medya yönetimi ve insan kaynakları başlıklarında çok geniş bir içerikten yararlanıyor. Ürün ve proje eğitimi kapsamında ise; ERP, fonksiyonel ürünler, veri tabanı, proje yönetimi, yapay zekâ ve makine öğrenimi başlıklarında eğitim alıyor. 

NextGeneration gelişim programı içeriğinde katılımcıların şirket yönetimine etkin bir biçimde hazır olmalarına katkı sağlayacak eğitimler ise kişisel gelişim başlığı altında yer alıyor. Markalaşma, sunum teknikleri, ekip kurma ve liderlik, zaman yönetimi bu konunun alt başlıklarını oluşturuyor. 

Program çerçevesinde katılımcılara; Logo ERP eğitimi (GO, Bulut, Netsis, J-Platform) ve uygulamalı proje eğitiminin yanı sıra, iş süreçlerinde yapay zekâ modeli kullanımı, projelerde zaman planlama gibi seçmeli projelere katılma olanağı da sunuluyor. 

 

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Kadıköy Belediyesi’nden Gençlere Yönelik Yaz Atölyeleri

Kadıköy Belediyesi Gençlik Sanat Merkezi’nde 5-21 Ağustos tarihleri arasında gençlere yönelik ücretsiz yaz atölyeleri başlıyor. Merkezde ritim, keman, piyano, drama, dans ve yazarlık gibi birçok sanat dalında eğitimler verilecek.
2016 yılında Kadıköy’de yaşayan ve eğitim gören gençler için kapılarını açan Kadıköy Belediyesi Gençlik Sanat Merkezi, açıldığı tarihten itibaren gençlerin kültür ve sanatla buluştuğu önemli bir adres haline geldi. Düzenlediği kurs ve atölyelerle gençleri ilgi alanlarına göre yönlendirmeyi ve onları sosyal, donanımlı bireyler olarak hayata hazırlamayı amaçlayan merkez, yaz döneminde de zengin bir program sunuyor.
Bu yılki yaz atölyelerinde koro ve vokal, ritim, orkestra eğitimi, yaratıcı yazarlık, moda tasarım teknikleri gibi geniş bir yelpazede eğitimler yer alacak. Atölyelere katılım için Kadıköy’de ikamet şartı aranmazken, dersler Kadıköy Belediyesi Gençlik Sanat Merkezi’nin deneyimli eğitmenleri tarafından verilecek.
14-24 yaş aralığındaki gençlere açık olan atölyelerde, her grup en az 10, en fazla 20 katılımcıdan oluşacak. Eğitimler 5-21 Ağustos tarihleri arasında Salı, Çarşamba ve Perşembe günleri 11.00-16.00 saatleri arasında gerçekleşecek.
Yaz atölyelerine kayıt ve detaylı bilgiye kadikoy.bel.tr/tr/gsm-yaz-atolyeleri-05-21-agustos-2025 adresinden ulaşabilirsiniz.

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Otokar İlk Yarıda Satışlarını Yüzde 53 Artırdı

Türkiye’nin öncü ticari araç üreticisi ve lider kara sistemleri ihracatçısı Otokar, 2025 ilk 6 aylık sonuçlarını paylaştı. Yıla güçlü bir başlangıç yapan Otokar’ın ilk yarıda toplam araç satışı 3.430 adet oldu. Otokar ilk 6 ayda 19,8 milyar TL ciro, 302 milyon USD ihracat geliri elde etti. İkinci çeyrekte gerçekleşen 412 milyon TL net kâr ile birlikte şirketin 6 aylık net zararı 79 milyon TL’ye geriledi.

Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar, yurt içindeki ve küresel ölçekteki güçlü büyümesini sürdürüyor. Yılın ilk 6 ayında toplam 3.430 adet araç satışı gerçekleştiren şirket, bir önceki yılın aynı dönemindeki satış adetlerine göre yüzde 53 büyüme kaydetti. Otokar’ın yılın ilk yarısında cirosu önceki yıla göre yüzde 13 artarak 19,8 milyar TL ve  ihracatı 302 milyon USD oldu. İkinci çeyrekte gerçekleşen 412 milyon TL net kâr ile birlikte şirketin 6 aylık net zararı 79 milyon TL’ye geriledi.

“GLOBALLEŞME ADIMLARIMIZI BÜYÜK BİR KARARLILIKLA SÜRDÜRÜYORUZ”

Otokar’ın ilk yarıdaki performansını değerlendiren Genel Müdür Aykut Özüner, “Otokar olarak global pazarlarda büyüme hedefimiz doğrultusunda ilk 6 ayda hem savunma sanayii hem de ticari araç alanında başarımızı sürdürdük. Savunma sanayiinde yakın dönemde aldığımız siparişlerin teslimatına odaklanırken yeni sözleşmeler kapsamındaki çalışmalarımıza devam ettik. Romanya’dan aldığımız 1.059 adetlik zırhlı araç siparişinin üretimine başladık. Ticari araç tarafında yurt içinde otobüs, kamyon ve pick-up satışlarımızı artırırken başta Avrupa’da olmak üzere yurt dışındaki araç parkımızı genişlettik” dedi.

Şirketin global ölçekteki etkinliğini artırdığını belirten Özüner, “Otokar olarak son dönemde önemli anlaşmalara imza attık. Fransa, İtalya, Romanya, BAE ve Kazakistan’daki iştirak şirketlerimizle farklı coğrafyalarda büyümeye devam ediyoruz. Otokar artık sadece ürün ihracatı ile değil, yerel üretim ve teknoloji transferi kabiliyetleriyle de global ölçekte ön plana çıkıyor. Bunun en somut örneklerinden biri de geçtiğimiz yıl sonunda imzaladığımız Romanya projesi. Önümüzdeki sene itibarıyla Romanya’da zırhlı araç üretimine başlayacağız” açıklamasını yaptı.

KAMYON SATIŞLARI YÜZDE 49 ARTTI, ÜRÜN AİLESİNE PICK-UP EKLENDİ

2025 yılında satışa sunulan Atlas 9’un olumlu etkisiyle Otokar’ın kamyon (7-15 ton) segmentindeki satışları, önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 49 artarak 648 adete ulaştı. 

2024 yılının son çeyreğinde Foton Tunland araçlarıyla pick-up pazarına iddialı bir giriş yapan Otokar, 2025’in ilk 6 ayında bu segmentte 905 adet satış gerçekleştirdi.

50’den fazla ülkeye otobüs ihraç eden Otokar, Avrupa’daki güçlü büyümesini sürdürdü. Otokar, 2025 yılının ilk yarısında İtalya’nın Siena, Arezzo ve Cagliari şehirlerine otobüs teslimatları gerçekleştirdi. 

TÜRK ZIRHLILARI AVRUPA’DA GÖREVDE

Kara araçları alanında NATO ve Birleşmiş Milletler’in uzun yıllardır tedarikçilerinden biri olan, 33 binden fazla askeri aracı, 40’tan fazla ülkede aktif olarak hizmet veren Otokar, yeni başarılara imza atmaya devam etti. Şirketin dünyaca ünlü ARMA 6×6 zırhlı aracı, Estonya’da göreve başladı. 2024 yılının son çeyreğinde Türkiye’nin tek kalemde aldığı en büyük kara platformu ihracatı sözleşmesine Romanya ile imza atan Otokar, ilk sene içinde teslim edilecek araçların üretimine hızla devam ediyor. Türkiye’de üretilen Romanya COBRA II araçlarının Mediaş’ta yerel entegrasyon faaliyetlerine başlandı.

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

TEB, The Digital Banker tarafından ‘‘Türkiye’de Sürdürülebilir Finans Alanında En İyi Özel Banka” seçildi

Sürdürülebilir finans alanındaki stratejik yaklaşımıyla öne çıkan TEB, The Digital Banker tarafından ödüle layık görüldü. TEB, “Türkiye’de Sürdürülebilir Finans Alanında En İyi Özel Banka” (Best Private Bank for Sustainable Finance-Türkiye) seçilerek uluslararası alandaki başarısını pekiştirdi. TEB, sürdürülebilir finans alanında sunduğu bütüncül ve vizyoner hizmet anlayışıyla farklı müşteri segmentlerinin ihtiyaçlarına özel çözümler geliştiriyor. Finansal desteği yalnızca klasik bankacılık ürünleriyle sınırlamayan TEB, bankacılık ötesi tekliflerle müşterilerine çok yönlü bir değer sunuyor.

TEB, bankacılık ürünlerinden çalışan memnuniyetine, çevresel ayak izinden risk yönetimine tüm uygulamalarında sürdürülebilirliği merkeze alıyor; çevreye ve topluma pozitif etki yaratmak için çalışıyor. Finans sektörünün ülkemizin daha yeşil ve kapsayıcı bir ekonomiye geçişindeki dönüştürücü rolünü de dikkate alan TEB, müşterilerine bu alanda proje ve yatırımlarında finansman desteği sağlarken, uluslararası çerçevelerle uyumlu Yeşil Kredi, Sürdürülebilirlik Bağlantılı Kredi gibi ürünler sunuyor. 

TEB, tüm paydaşlarının sürdürülebilir dönüşüm yolculuklarında yanında

Sürdürülebilirliği fırsat ve risk ekseninde ele alarak finansman süreçlerine başarılı bir şekilde entegre eden TEB, kurumsal müşterilerini sürdürülebilirlik kriterleri doğrultusunda kapsamlı bir şekilde analiz ediyor. Bu analizlerin sonuçlarını müşterilerinin sürdürülebilirlik yol haritasına katkıda bulunmak amacıyla paylaşıyor, finansal ürün ve hizmetlerle projelerini destekliyor. Risk tarafında ise, Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması (SKDM-CBAM) gibi geçiş riski teşkil edebilecek gelişmelerden etkilenecek müşterilerine özel değerlendirmeler yapan TEB, bu çalışmaları kredi karar verme süreçlerine entegre ediyor. Bu sayede, müşterilerinin sadece mevcut durumunu değil, gelecek regülasyonlara hazırlık süreçlerini de birlikte yönetiyor. TEB, başta müşterileri olmak üzere, tüm paydaşlarının sürdürülebilir dönüşüm yolculuklarına içgörü, uzmanlık ve yenilikçi çözümlerle eşlik ediyor.

Girişimcilere her aşamada güçlü destek

TEB, 2013 yılından bu yana sürdürdüğü Girişim Bankacılığı ile Türkiye genelinde yenilikçi iş fikirlerini destekleyerek girişimcilik ekosisteminin gelişmesine öncülük ediyor. İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Mersin, Denizli ve Gaziantep’te faaliyet gösteren TİM-TEB Girişim Evleri aracılığıyla girişimcilere sadece finansman değil; danışmanlık, mentorluk, tanıtım ve pazarlama gibi pek çok alanda da destek sağlıyor. 2025 yılı ilk çeyreği itibarıyla desteklenen girişim sayısı 2.250’ye ulaşırken, yalnızca bu dönemde 42 girişim özel programlara dahil edildi. 

Kadın girişimciler için stratejik çözüm ortağı

Kadınların iş dünyasında daha görünür ve güçlü hale gelmesini hedefleyen TEB, 2015 yılında Kadın Bankacılığı’nı hayata geçirerek bu alanda öncülük etti. Türkiye’de bir banka bünyesinde ilk kez ayrı bir departman kurarak hayata geçirdiği Kadın Bankacılığı ile TEB, kadın girişimcileri ve iş sahiplerini finansmana erişim, yeni pazarlara ulaşma, mentorluk ve eğitim gibi temel ihtiyaçlarında destekliyor. Bankacılık ürün ve hizmetleriyle finansmana erişimlerini kolaylaştırırken, yenilikçi çözümleriyle kadın girişimcilere ve iş sahiplerine “stratejik çözüm ortağı” olarak destek veriyor.

 

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Sigorta Sektöründe Bir İlk: Karbon Ayak İzi Dengeleniyor

Fibabanka, kurum içi girişimi c0mmited ile sürdürülebilir gelecek için çalışmaya devam ediyor. cOmmited, Fibasigorta ile birlikte geliştirdiği sürdürülebilir sigorta modeliyle 5 bin ton karbon emisyonunu dengeledi.

Fibabanka’nın, sürdürülebilirlik odaklı çözümleriyle dikkat çeken kurum içi girişimi cOmmited Danışmanlık, Fibasigorta iş birliğiyle hayata geçirdiği Sürdürülebilir Gelecek Ferdi Kaza Sigortası sayesinde sigorta sektöründe çevresel etkiyi doğrudan ürün yapısına entegre eden öncü bir modele imza attı. Projenin ilk altı ayında yaklaşık bin poliçe satışıyla 5 bin ton karbon emisyonu dengelenirken, bu miktar yaklaşık 3 bin yetişkin ağacın yıllık karbon tutum kapasitesine denk geliyor.

Sigortacılığın çevresel dönüşümüne katkı

cOmmited, proje kapsamında karbon kredisi temini ve karbon nötr belgelendirme hizmetlerini üstlenerek her poliçe karşılığında bir kişinin yıllık yaklaşık 5 ton karbon ayak izine karşılık gelen miktarda karbon emisyonunu gönüllü karbon piyasasından sağlanan karbon kredileriyle dengeliyor. Uluslararası standartlara sahip projeler aracılığıyla sağlanan bu dengeleme, bağımsız kuruluşlar tarafından sertifikalandırılarak her poliçeyle birlikte müşterilere sunuluyor.

Karbon nötr kavramıyla tanışma, farkındalık ve sürdürülebilir alışkanlıklar

İlk altı aylık dönemde poliçe sahiplerinin yüzde 78’inin karbon nötr kavramıyla ilk kez bu ürün sayesinde tanıştığı tespit edildi. Her poliçeyle birlikte sağlanan karbon nötr sertifikası ve düzenli gönderilen etki raporları, sigortalıların çevresel katkılarını aylık olarak takip etmelerini sağlıyor. Bu şeffaf yapı, bireysel karbon dengeleme süreçlerini görünür ve erişilebilir hale getiriyor.

Levent Köseoğlu: “Sigortacılığın geleceğinde çevresel sorumluluk temel unsur olacak”

cOmmited Genel Müdürü Levent Köseoğlu, iş birliğine ilişkin yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Sürdürülebilirlik misyonunun doğrudan ürün yapısına entegre edilmesi, toplumsal farkındalığı artıran güçlü bir uygulama. Fibasigorta ile birlikte hayata geçirdiğimiz bu model, bireysel karbon dengeleme süreçlerini ölçülebilir ve şeffaf hale getirerek sigortacılığın geleceğinde çevresel sorumluluğun temel bir unsur haline gelebileceğini gösteriyor. Bu yaklaşımın sektörde yaygınlaşması için destek vermeye ve benzer projelere öncülük etmeye devam edeceğiz.”

Fibasigorta Genel Müdürü Erol Öztürkoğlu ise çevresel duyarlılığın sigorta sektörü için yeni bir sayfa açtığını belirterek şunları söyledi: “Sürdürülebilir Gelecek Ferdi Kaza Sigortası ile hem bireysel güvenceyi hem de çevresel sorumluluğu sigorta kapsamına alıyoruz. Bu yıl hedefimiz 5 bin poliçe, önümüzdeki yıl ise 50 bin poliçe ile 250 bin ton karbon salımını dengelemek. Ayrıca bölgesel iş birlikleri ve yerel iklim projeleriyle etki alanımızı daha da büyütmeyi planlıyoruz.”

 

 

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Hacı Ali Ağa Konağı ve Milas Belediyesi Kültür Evi Ziyaretçilerini Bekliyor

Milas’ın 19.yüzyıl sivil mimarisinin en güzel örneklerinden biri olan ve Milas Belediyesi tarafından 2005 yılında aslına uygun olarak restore edilen Hacıali Ağa Konağı uzun zaman sonra tekrardan ziyarete açıldı.

İlçemiz Hisarbaşı-Hocabedrettin Mahallesi’nde yer alan, 1868 yılında Milas eşrafından Hacı Ali Ağa tarafından yaptırılan konak dörtgen planlı ve iki katlı olarak inşa edilmiş. Milas Belediye Başkanı Fevzi Topuz’un talimatlarıyla gerçekleştirilen bakım ve onarım çalışmaları doğrultusunda yeniden ihtişamlı görüntüsüne kavuşan Hacı Ali Ağa Konağı ve Milas Belediyesi Kültür Evi yerli ve yabancı ziyaretçilerini ağırlıyor.

İçerisinde Milas’ın eski dönemlerini ait fotoğrafların bulunduğu aynı zamanda geçmiş dönemlere ait eşyaların da yer aldığı müzenin bulunduğu Hacıali Ağa Konağı ve Milas Belediyesi Kültür Evi ziyaretçilerini geçmişe götürüp nostaljik anlar yaşatıyor.  Kültürel amaçlı kullanıma açılan yapı, hem kent belleğinde yaşamakta hem de ziyaretçilere geleneksel yaşam biçimini deneyimleme olanağı da sunuyor.

‘Yerli ve yabancı tüm misafirlerimizi davet ediyorum’…

Hacı Ali Ağa Konağı ve Milas Belediyesi Kültür Evi’nin geleneksel mimarinin korunması ve tanıtılması açısından önemli bir örnek olduğunu belirten Milas Belediye Başkanı Fevzi Topuz, “2005 yılında Milas Belediyesi olarak aslına uygun olarak restore ettiğimiz Hacıali Ağa Konağı’nın yeni dönemimizle birlikte tekrardan bakım ve onarım çalışmalarını yaparak ziyarete açtık. İçerisinde Milas’ın eski dönemlerine ait fotoğrafların bulunduğu sergi aynı zamanda geçmiş dönemlere ait eşyaların bulunduğu müzenin yer aldığı Hacı Ali Ağa Konağı ve Milas Belediyesi Kültür Evi ziyaretçilerine nostaljik anlar yaşatıyor. Milas’ımızı tanıtıcı broşürlerin de bulunduğu konağa yerli ve yabancı tüm misafirlerimizi davet ediyorum” dedi.  

 

 

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Konak’ta kadınların el emeği ‘Gece Kermesi’nde​ değerlenecek

Konak Belediyesi’nin kadınların emeğine değer, bütçesine destek katan kermes organizasyonu Karantina Meydanı’nda İzmirlilerle buluşuyor. Müzik, dans gösterileri ve çocuk atölyeleriyle karnaval tadında yaşanacak ‘Gece Kermesleri’nin ilki 7 Ağustos Perşembe akşamı gerçekleştirilecek.

Konak Belediyesi’nin kentin hemen her noktasında, kadınların el emeği ürünlerini sergileme fırsatı sağlayan kermesleri bu kez Karantina Meydanı’nda kuruluyor. “Gece Kermesi” adı altında İzmirlilerle buluşacak olan kermeste, el emeği ürünlerin sergi ve satışının yapıldığı tezgahların yanı sıra müzik dinletileri, dans gösterileri ve çocuk atölyeleri de yer alacak. İlki 7 Ağustos Perşembe akşamı, 19.30-22.30 saatleri arasında yapılacak kermesler, ağustos ayı boyunca ve eylülün ilk haftasında devam edecek.

Hatay El Emeği Pazarı’na Karantina’da yaz molası

Gece Kermesi, Hatay El Emeği Pazarı’nda emeklerini değerlendiren kadın üreticileri Karantina Meydanı’nda bir araya getiriyor. Hatay Pazaryerinde her cuma günü kurulan el emeği pazarına, aşırı sıcaklar dolayısıyla ara verilirken, kadınlar tezgahlarını Gece Kermesi’ne taşıyacak. İzmirlilerin çok sevdiği Hatay El Emeği Pazarı, düzenlendiği süre boyunca Gece Kermesi’nde yer alacak.

 

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

QNB Türkiye’den Ekonomiye Kesintisiz Destek

Orta Doğu ve Afrika Bölgesi’nin lider finansal kuruluşu ve Katar’ın en büyük bankası Qatar National Bank (Q.P.S.C.)’nin Türkiye’deki iştiraki olan QNB Türkiye, 2025 yılının ilk yarısında da finansal ve operasyonel alanlardaki güçlü performansını sürdürdü. Banka, reel sektöre sağladığı finansman desteğinin yanı sıra dijitalleşme ve sürdürülebilirlik odaklı çalışmalarıyla Türkiye ekonomisine katkı sunmaya devam etti. 

30 Haziran 2025 itibarıyla, QNB Türkiye’nin toplam aktifleri 2024 yıl sonuna göre yüzde 19 artışla 1 trilyon 799 milyar 169 milyon TL’ye ulaştı. Aynı dönemde net krediler yüzde 22 artarak 1 trilyon 59 milyar 389 milyon TL’ye, müşteri mevduatı ise yüzde 17 artışla 961 milyar 642 milyon TL’ye yükseldi. Banka’nın 2025 yılı ilk yarıyıl net dönem kârı ise 21 milyar 922 milyon TL olarak gerçekleşti.

QNB Türkiye Genel Müdürü Ömür Tan, “Stratejik önceliklerimiz doğrultusunda büyümemizi sürdürürken, kaynaklarımızı verimli bir şekilde kullanmaya, riskleri etkin bir şekilde yönetmeye ve müşterilerimize değer yaratan çözümler sunmaya odaklanıyoruz” dedi.

Banka’nın dijitalleşme ve sürdürülebilirlik vizyonuna da dikkat çeken Tan, “Müşteri odaklı dijital dönüşümümüz yalnızca teknolojik bir gelişim değil, aynı zamanda müşteri deneyimini yeniden tanımlayan bütüncül bir vizyonla şekilleniyor. Bu anlayışla geliştirdiğimiz ürün ve çözümlerle bankacılığı her zamankinden daha sade, hızlı ve erişilebilir hale getirirken, 600 milyon ABD doları tutarındaki sürdürülebilirlik temalı sendikasyon kredimizle sorumlu ve uzun vadeli büyümeyi desteklemeyi de sürdürüyoruz” dedi.

Yılın ilk yarısında hem bireysel hem de tüzel müşterilere yönelik geliştirilen ürün ve hizmetlerle müşteri memnuniyetinin artırılmasına odaklanan QNB Türkiye, mikro ihracat yapan firmalara özel teşviklerden Dijital Köprü platformu aracılığıyla sunulan e-Fatura hizmetine kadar pek çok uygulamayla müşterilerinin dijital dönüşüm yolculuğuna eşlik etti. Ayrıca yeni geliştirilen sadakat programlarıyla müşteri bağlılığına katkı sağlandı.

Kurumsal dayanıklılığın artırılması amacıyla yürütülen çalışmalar kapsamında ülkemizde yaşanan depremler sonrasında coğrafi yedekleme ve iş sürekliliği planlarını hızlandıran QNB Türkiye, Ankara’da devreye alınan yeni genel müdürlük ofisiyle bu stratejik yaklaşımı somut bir adım haline getirdi. Banka, İstanbul merkezli kritik operasyonlarını Ankara ofisi ile yedekleyerek hizmet sürekliliğini güçlendirdi.

Toplumsal etki yaratmayı hedefleyen projelerini de kararlılıkla sürdüren Banka, çocuklara erken yaşta çevre bilinci kazandırmak ve teknolojiyi bilinçli kullanmalarını sağlamak amacıyla önemli organizasyonlara imza attı. Habitat Derneği iş birliğiyle düzenlenen Scratch Cup, bu yıl şimdiye kadarki en yüksek katılımla 52 şehirden 1.192 takıma ulaşırken; T.C. Millî Eğitim Bakanlığı ve WWF-Türkiye ortaklığıyla gerçekleştirilen Doğa Öncüleri Ulusal Konferansı üçüncü kez düzenlendi ve toplamda 24 binden fazla öğrenciye erişim sağlandı.

QNB Türkiye, güçlü finansal performansı, uzun vadeli sürdürülebilirlik yaklaşımı ve topluma duyarlı projeleriyle ekonomiye ve topluma katkı sunmayı önümüzdeki dönemlerde de sürdürecek.

QNB Group: Orta Doğu ve Afrika Bölgesi’nde istikrarlı büyümesini sürdüren QNB Grubu, yaklaşık 31 bin çalışanı ile faaliyet göstermekte; 5 bini aşkın ATM ağı ve 900’den fazla lokasyonuyla hizmet sunmaktadır. Brand Finance Magazine tarafından Orta Doğu ve Afrika’nın en değerli banka markası seçilen QNB Grubu’nun Türkiye’deki iştiraki olan QNB Türkiye, 30 Haziran 2025 itibarıyla 426 şube ve 11.914 çalışanı ile faaliyetlerini sürdürmektedir.

 

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Mastercard’dan siber suçla mücadeleye 11 milyar dolarlık yatırım

Ödeme sistemleri alanında faaliyet gösteren global teknoloji şirketi Mastercard, siber güvenliğe tüm dünyada son beş yıl içinde 11 milyar dolar yatırım yaptı. Dijital ekonomiyi güvence altına almayı hedefleyen Mastercard’ın Signals raporunda, siber suçtaki yeni cepheler, yükselen tehditler, gelişmekte olan alanlar ve daha güvenli bir gelecek için yapılması gerekenler ele alınıyor. Rapora göre, 2029 yılına kadar siber suçların dünyaya 15,6 trilyon dolara mal olacağı tahmin ediliyor. Suç faaliyetlerindeki bu artışı önlemek için hem siber güvenlik, hem de dolandırıcılığı azaltma ve kara para aklamayı önleme teknolojilerinde önemli yenilikler yapılıyor.

Mastercard finansal ekosistemin dayanıklılığını sağlıyor

Ödemeler sektörü de güvenlik teknolojilerinin geliştirilmesine öncülük ediyor. Finansal ekosistemin dayanıklılığını sağlamak için teknolojik yenilikleri yönlendirmeye devam eden Mastercard, dünya çapında 200’den fazla ülke ve bölgede, müşterileriyle birlikte, herkesin refah içinde yaşayabileceği dayanıklı bir ekonomi inşa ediyor. Çeşitli dijital ödeme seçeneklerini destekleyerek işlemleri güvenli, basit, akıllı ve erişilebilir hale getiren Mastercard, teknolojisi, inovasyon çalışmaları, ortaklıkları ve ağları bir araya getirerek benzersiz bir ürün ve hizmet seti sunuyor.

Otonom araçlarla proaktif koruma

Mastercard Signals raporunda, siber suçları tetikleyen temel unsurlar inceleniyor. Bu unsurlar arasında, dijital saldırıları genişleten bağlantılı araçlar ve platformlar önemli yer tutuyor. Jeopolitik çalkantılar da siber savaş ve suç faaliyetleri arasındaki çizgileri bulanıklaştırıyor. Bu da küresel siber güvenlik stratejilerinin koordinasyonunu engelliyor. Ek olarak, yapay zeka, suçluların operasyonlarını ölçeklendirmesini kolaylaştırıyor. 

Rapora göre, uyarlanabilir, akıllı ve giderek daha otonom hale gelen araçlar, insanlar ve sistemler için daha proaktif bir koruma sunuyor. Risk tabanlı kimlik doğrulama, işlem izleme ve verilerin tokenizasyonu, dijital etkileşimler için daha fazla güvenliği mümkün kılıyor. İçgörü paylaşım platformları ise daha doğru ve gerçek zamanlı tehdit istihbaratı sağlıyor.

Veri ihlalinin ortalama maliyeti 4,88 milyon dolar

Hindistan, Almanya ve Japonya ekonomilerinin toplamından daha büyük olan siber suç, her yıl çift haneli büyüyor. Rapora göre, bugün veri ihlalinin ortalama maliyeti 4,88 milyon dolar. İşletmelerin yüzde 72’si siber riskte artış olduğunu belirtiyor. İnternet trafiğinin üçte biri kötü botlardan oluşuyor. Diğer yandan, yapay zeka kaynaklı suç olaylarının “önemli derecede etkisine” tanık olan bilgi güvenliği yöneticilerinin oranı yüzde 78’i buluyor. Basit botlara karşı bile yeterli korumaya sahip olmayan işletme oranı ise üçte iki.

Siber saldırılara karşı kolektif dayanıklılık 

Rapora göre, tüm ürün ve hizmetlerdeki güvenlik verilerini ilişkilendirme becerilerinden memnun olmayan güvenlik ekiplerinin oranı yüzde 83. Yarının siber suçlularına meydan okumak; uyarlanabilir ve iş birliğine dayalı araçlar gerektiriyor. Rapora göre işletmelerin, kurumların ve hükümetlerin odak noktası, giderek daha otonom hale gelen teknolojilerin etkin yönetimi olacak. Kuruluşlar; içgörülerini, en iyi uygulamalarını ve savunma tekniklerini paylaşmak için ittifaklar kuracak. Böylece, siber saldırılara karşı kolektif dayanıklılık güçlenecek. 

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bireysel Emeklilik ve sigorta sektörünün öncü şirketi Allianz Türkiye ile Azimut Portföy’den stratejik iş birliği

Allianz Türkiye, Hayat Sigortaları ve Bireysel Emeklilik alanındaki yenilikçi yaklaşımını ve uzun vadeli uzmanlığını, global portföy yönetiminin öncü şirketlerden Azimut Portföy’ün uluslararası yatırım yönetimi tecrübesi ile buluşturuyor. Bu kapsamda kurulan “FOA – Allianz Yaşam ve Emeklilik A.Ş. Azimut Fon Sepeti Emeklilik Yatırım Fonu”, Allianz’ın BES müşterilerine daha çeşitlendirilmiş bir portföy sunarken, fonun aktif yönetimi Azimut Portföy’ün profesyonel yatırım ekibi tarafından yürütülecek.

Aynı zamanda bu iş birliği ile Azimut Portföy müşterileri, Allianz Türkiye’nin bireysel emeklilik çözümlerine erişim fırsatı bulacak. Böylece her iki kurumun müşteri tabanı, uzmanlıkla oluşturulmuş uzun vadeli finansal ürünlere daha geniş bir yelpazede ulaşabilecek.

Bu güçlü iş birliği ile yatırım yönetiminde uzmanlığa dayalı karar alma süreçleri ile müşteri odaklı finansal çözümlerinin bir araya geldiğini belirten Allianz Türkiye Hayat Sigortaları ve Bireysel Emeklilik Genel Müdür Yardımcısı Fisun Koç Doğan, “Allianz Türkiye olarak müşterilerimizin uzun vadeli finansal beklentilerine erişimini hızlandırıyor, Azimut’un uzmanlığıyla yönetilecek yeni “FOA – Allianz Yaşam ve Emeklilik A.Ş. Azimut Fon Sepeti Emeklilik Yatırım Fonu” ile portföy çeşitliliğimizi artırıyoruz. Yeni dönem; uzmanlıklarımızı, güçlü dağıtım ağımızı ve uluslararası bilgi birikimimizi bir araya getirerek, müşterilerimize daha kapsamlı, daha rekabetçi ve daha yüksek katma değer sağlayan çözümler üretmemizi mümkün kılacak. İş birliğimizin, özellikle bireysel emeklilik ve yatırım çözümlerinde, müşteri odaklı ve sürdürülebilir büyüme hedefimize önemli bir katkı sağlayacağına inanıyoruz” dedi.

Allianz Türkiye ve Azimut Portföy, bu ortaklıkla birlikte sürdürülebilir büyümeyi destekleyen, dengeli ve yüksek katma değerli bir finansal yapı sunmayı hedefliyor.

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı