Çalı’da kadınların el emeği eserleri sergiye çıktı

Nilüfer Belediyesi ile Nilüfer Halk Eğitim Merkezi iş birliğinde düzenlenen eğitimleri başarıyla tamamlayan kadınların dönem boyunca hazırladığı el emeği eserler, beğeniye sunuldu.

Nilüfer Belediyesi’nin kadınların sosyal hayata katılımını artırmak ve mesleki becerilerini geliştirmek amacıyla sürdürdüğü eğitimlerde bir dönem daha tamamlandı. Nilüfer Halk Eğitim Merkezi iş birliğiyle gerçekleştirilen kursları tamamlayan Çalı Kadın ve Çocuk Akademisi kursiyerleri; iğne oyası, örgü, dikiş, akrilik boya resim ve el nakışından oluşan eserlerini sergiledi.

Nilüfer Belediyesi Çalı Ek Hizmet Binası’nda gerçekleştirilen serginin açılış törenine Nilüfer Belediye Başkan Yardımcısı Bukle Erman, Nilüfer Halk Eğitim Merkezi Müdür Yardımcısı Alper Sezgin Çiftçi, Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir’in eşi Nuray Özdemir, Çalı Mahalle Muhtarı Kaan Doğan ve çok sayıda kursiyer katıldı.

Törende Konuşan Nilüfer Belediye Başkan Yardımcısı Bukle Erman, Çalı Kadın ve Çocuk Akademisi’nin 2017 yılındaki açılış sürecini hatırlatarak, merkezin verimliliğine dikkat çekti. Bir binayı inşa etmekten ziyade içindeki faaliyetlerin sürekliliğinin önemini vurgulayan Erman, “Merkezimiz, emek veren çalışma arkadaşlarımız ve sizlerin sahip çıkması ile çok verimli oldu. Bir yeri açmak, dört duvar örmek önemli değil; orayı yaşatacak olan kullanıcıların sahiplenmesidir. Burayı çocuğunuzla, torunlarınızla aktif olarak kullandığınız için hepinize teşekkür ediyorum” diye konuştu.

Kadın ve çocuk akademilerinin sadece el becerisi kursu düzenlenen yerler olmadığını belirten Erman, bu merkezlerin asıl amacının kadınların donanımını artırmak olduğunu belirterek, “Bizim için önemli olan bir kadının, bir annenin çok daha fazla donanıma sahip olmasıdır. Erişemediği sosyal, psikolojik ve akademik desteklere ulaşabilmesidir. Bu alanlardaki eksiklerimizi de tamamlayarak sizlere destek vermeye devam edeceğiz” dedi.

Açılış kurdelesinin kesilmesinin ardından davetliler sergiyi gezerek, kadınların dönem boyunca hazırladığı çalışmaları inceledi. Ziyaretçiler tarafından büyük beğeni toplayan eserlerin oluşmasında emeği geçenlere program sonunda teşekkür edildi.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Selçuklu’da Hafta Sonu Karne Şenliği ile Geçecek

Selçuklu Belediyesi, karne sevinci yaşayan öğrenciler için keyifli bir etkinlik düzenliyor. Konya Tropikal Kelebek Bahçesi’nde 27-28 Haziran tarihlerinde öğrenciler birbirinden eğlenceli aktivitelerle hafta sonunu dolu dolu geçirecek.

Cumartesi saat 11.00 – 23.00 saatleri arası, pazar günü ise 13.30 – 23.00 saatleri arasında gerçekleştirilecek programda, şişme oyun parkı etkinlikleri, interaktif oyunlar, oryantiring yarışmaları, atölye çalışmaları, animatörler ile geleneksel oyunlar, akrobasi gösterileri, müzikaller ve daha birçok eğlenceli etkinliklerle çocuklar, eğitim öğretim yılının yorgunluğunu atarak keyifli anlar yaşayacak.

Selçuklu Belediyesi Güzel Sanatlar Lisesi ve Gedavet Sesler Topluluğu konseri ile son bulacak olan etkinlikte iki gün boyunca tüm katılımcılara dondurma ve su ikramı yapılacak. Aynı zamanda düzenlenecek yarışmalar kapsamında öğrencilere çeşitli hediyeler verilecek.

Başkan Pekyatırmacı: “Çocuklarımızın mutluluğu en büyük motivasyonumuz”

2025-2026 Eğitim Öğretim Dönemini başarıyla tamamlayan öğrencilerin keyifli bir vakit geçirmelerini amaçladıklarını belirten Selçuklu Belediye Başkanı Ahmet Pekyatırmacı, “Bir eğitim öğretim yılını daha geride bırakan öğrencilerimizin karne sevincini paylaşmak ve yaz tatiline güzel bir başlangıç yapmalarını sağlamak amacıyla geleneksel hale getirdiğimiz Yaza Merhaba ve Karne Şenliğimizi bu yıl da düzenliyoruz. Çocuklarımızın hem eğlenebileceği hem de sosyal yönlerini geliştirebileceği zengin içerikli bir program hazırladık. Onların bu motivasyonla yaza girmelerini ve keyifli bir tatil geçirmelerini umut ediyoruz.  Ailelerimizin de çocuklarıyla birlikte keyifli vakit geçirebileceği şenliğimize tüm hemşehrilerimizi davet ediyorum. Çocuklarımızın yüzündeki tebessüm ve mutluluk bizim en büyük motivasyon kaynağımızdır.”

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

TKYB ve JBIC Arasında 350 Milyon Dolarlık Yeşil Finansman Anlaşması

  Türkiye’nin sürdürülebilir kalkınma hedeflerini destekleme misyonu doğrultusunda uluslararası finansman kaynaklarını ülke ekonomisine kazandırmaya devam eden TKYB, Japon Uluslararası İş Birliği Bankası (JBIC) ile beşinci kredi anlaşmasına imza attı. T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın geri ödeme garantisiyle temin edilen 350 milyon ABD doları tutarındaki ve 12 yıl vadeli kredi, yenilenebilir enerji üretimi, enerji verimliliği uygulamaları, elektrik iletim ve dağıtım altyapısının geliştirilmesi, su temini ve arıtma yatırımları, su kirliliğinin önlenmesine yönelik projeler ile düşük karbonlu ulaşım çözümlerini kapsayan yeşil mobilite yatırımlarının finansmanında kullanılacak. Anlaşmaya JBIC’in yanı sıra temsilci banka olarak Mizuho Bank, Ltd. de destek veriyor.

TKYB ile JBIC arasındaki iş birliği, 2013 yılında sağlanan 100 milyon ABD doları tutarındaki finansman anlaşmasıyla başlarken, 2015 yılında 150 milyon ABD doları, 2021 yılında 170 milyon ABD doları ve 2023 yılında 200 milyon ABD doları tutarındaki yeni kaynaklarla güçlenerek devam etti. 2026 yılında imzalanan 350 milyon ABD doları tutarındaki yeni kredi anlaşmasıyla birlikte iki kurum arasındaki toplam iş birliği hacmi yaklaşık 1 milyar ABD dolarına ulaştı.

Anlaşmaya ilişkin değerlendirmelerde bulunan TKYB Genel Müdürü İbrahim Öztop, “Türkiye Kalkınma ve Yatırım Bankası olarak, sürdürülebilir kalkınmayı destekleyen ve ülkemizin yeşil dönüşümüne ivme kazandıran yatırımların finansmanında öncü rol üstlenmeyi temel sorumluluklarımızdan biri olarak görüyoruz. JBIC ile imzaladığımız bu yeni anlaşma, iki kurum arasındaki güçlü, güvene dayalı ve uzun soluklu iş birliğinin somut bir yansımasıdır. Anlaşmanın iki kurum arasında bugüne kadar imzalanan en yüksek tutarlı kredi anlaşması olma özelliği taşıması ise, Bankamıza ve Türkiye’nin sürdürülebilir kalkınma vizyonuna duyulan güveni ortaya koymaktadır. Sağlanan 350 milyon ABD doları tutarındaki kaynakla, 2053 net sıfır emisyon hedefleri doğrultusunda ülkemizin yeşil dönüşüm sürecine katkı sunmayı sürdüreceğiz” dedi. 

GREEN 5 kredisinin, JBIC ile TKYB arasında uzun yıllara dayanan kesintisiz iş birliğiyle şekillenen köklü ve güçlü ortaklığın önemli bir göstergesi olduğunu belirten JBIC Yeni Enerji ve Elektrik Finansmanı Departmanı II Direktörü Masahiro Oda, “JBIC, kamu sermayeli bir kalkınma bankası olarak TKYB’nin finansman faaliyetleri aracılığıyla Türkiye’nin sürdürülebilir kalkınmasına sunduğu değerli katkıları büyük bir memnuniyetle takdir etmektedir. Bu kredinin; Türkiye’de yenilenebilir enerji, enerji verimliliği ve çevresel açıdan sürdürülebilir diğer yatırımların desteklenmesine katkı sağlaması ve bu suretle ülkenin enerji arz güvenliği ile sürdürülebilir büyüme hedeflerini güçlendirmesi beklenmektedir. JBIC ayrıca, söz konusu finansman imkânının Japon şirketlerinin sahip olduğu uzmanlık ve ileri teknolojilerin Türkiye’deki projelere dâhil edilmesine yönelik yeni iş birliği fırsatları yaratmasını da temenni etmektedir. Japonya’nın politika bazlı finans kuruluşu olarak JBIC, Türkiye’nin sürdürülebilir kalkınma hedeflerini desteklemek ve Japonya ile Türkiye arasındaki ekonomik bağları daha da güçlendirmek amacıyla TKYB ile yakın iş birliğini sürdürmeye devam edecektir” ifadelerini kullandı. 

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Didim Belediyesi Tasarruflarını Yatırıma Dönüştürüyor

Didim Belediyesi, hayata geçirdiği tasarruf anlayışı ve kendi bütçe imkânlarıyla araç filosuna yeni iş makineleri kazandırmaya devam ediyor.

Didim Belediyesi, kent genelinde yürüttüğü hizmetlerin daha hızlı, etkin ve verimli bir şekilde sürdürülebilmesi amacıyla araç filosunu güçlendiriyor. Belediye bütçesinde sağlanan tasarruflarla temin edilen yeni iş makineleri, kentin farklı noktalarında gerçekleştirilecek çalışmalarda kullanılacak.

DOĞRU KAYNAK YÖNETİMİ, GÜÇLÜ HİZMET

Kendi bütçe imkânları ve hayata geçirilen tasarruf anlayışıyla belediye envanterine kazandırılan yeni araçlar; yol yapım ve bakım çalışmalarından çevre düzenlemelerine, park ve bahçe hizmetlerinden temizlik çalışmalarına kadar birçok alanda hizmet kapasitesini artıracak.

Yeni araçlarla birlikte belediye ekiplerinin sahadaki çalışma kapasitesinin güçlendirilmesi, hizmetlerin halka daha hızlı ve etkin bir şekilde ulaştırılması hedefleniyor. Kısa süre içerisinde belediye envanterine yeni iş makinelerinin de kazandırılması planlanıyor.

DİDİM BELEDİYE BAŞKANI HATİCE GENÇAY: “SİZLERE SÖZ VERDİĞİMİZ GİBİ TASARRUFLA DAHA ÇOK DİDİM’E HİZMET EDECEĞİZ”

Didim Belediye Başkanı Hatice Gençay, araç filosuna kazandırılan yeni iş makinelerine ilişkin yaptığı açıklamada, “Sizlere söz verdiğimiz gibi, hayata geçirdiğimiz tasarruf anlayışıyla belediyemizin kaynaklarını en verimli şekilde kullanmaya devam ediyoruz. Didim Belediyesi bütçesinden satın aldığımız iş makinelerimizin bir kısmını bugün halkımızın hizmetine sunuyoruz. Çok yakın zamanda envanterimize katılacak yeni araçlarımızla birlikte hizmet kapasitemizi daha da artıracağız. Bizlere güvenin; tasarrufla daha çok Didim’e hizmet etmeye devam edeceğiz.” ifadelerini kullandı.

Didim Belediyesi, kaynaklarını halkın yaşam kalitesini yükseltmek ve kentin geleceğine yatırım yapmak amacıyla kullanmayı sürdürürken, hizmet kapasitesini güçlendirecek yatırımlarına da devam ediyor.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Profilo Ev Aletleri ve Habitat Derneği’nin İlham Buluşması İzmir’de Girişimci Kadınlarla Gençleri Bir Araya Getirdi

Profilo’nun, Habitat Derneği iş birliğiyle hayata geçirdiği Kadın İşi Girişim (KİG) Projesi kapsamında düzenlenen İlham Buluşması’nın ikincisi, İzmir’de Starbucks Community Center’da gerçekleştirildi. Etkinlikte, proje kapsamında desteklenen girişimci kadınlardan Alys Atalier’in kurucusu Asya Çağdaş Emiroğlu, Novella’nın kurucusu Aslı Kaya ve Ladude Art Cafe’nin kurucusu Aysun Karasu Çevik, girişimcilik yolculuklarını ve bu süreçte karşılaştıkları deneyimleri katılımcılarla paylaştı. Girişimciler, başarı hikâyelerinin yanı sıra KİG Projesi kapsamında yararlandıkları eğitim, mentorluk ve iş geliştirme desteklerinin girişimlerine sağladığı katkıları anlattı.

Girişimci kadınlar ilham veren mesajlar paylaştı

Hedeflerinden, deneyimlerinden ve girişimcilik yolculuklarında edindikleri önemli kazanımlardan söz eden girişimci kadınlar, çoğunluğu gençlerden oluşan katılımcılara ilham veren mesajlar paylaştı. Programın soru-cevap bölümünde ise katılımcılar, merak ettikleri konuları doğrudan girişimcilere yöneltme fırsatı buldu. Girişimciler de kendi deneyimlerinden yola çıkarak soruları yanıtladı ve bilgi birikimlerini gençlerle paylaştı. Böylece etkinlik, karşılıklı öğrenme ve etkileşim ortamına dönüştü.

Katılımcılar yeni bağlantılar kurma fırsatı buldu

Etkinliğin sonunda düzenlenen networking bölümünde katılımcılar ve girişimciler bir araya geldi. Katılımcılar, girişimcilerle birebir sohbet ederek deneyimlerini daha yakından dinleme ve yeni bağlantılar kurma fırsatı yakaladı. Böylece etkinlik, yalnızca bilgi paylaşımıyla sınırlı kalmayıp katılımcılar arasındaki etkileşimi ve iş birliği olanaklarını güçlendiren verimli bir buluşma ortamı sundu.

Program boyunca kadın girişimcilerin ilham veren hikâyeleri dinlenirken, Kadın İşi Girişim Projesi’nin kadınların ekonomik ve sosyal hayata katılımına sunduğu katkılar da ele alındı. Kadın girişimciliğini desteklemek amacıyla hayata geçirilen proje; iş fikirlerini geliştirmek isteyen kadınlara eğitim, mentorluk ve iş geliştirme desteği sunarken, İlham Buluşmaları da proje kapsamında elde edilen başarıların görünür kılındığı önemli bir paylaşım ve dayanışma platformu olarak öne çıkıyor.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

DOA Sistemine Kayıtlı HOREKA Sayısı Hızla Artıyor

1 Temmuz’da ulusal entegrasyon sürecine geçecek Depozitosu Olan Ambalajlar (DOA) Sisteminde HOREKA (otel, restoran ve kafe) işletmelerinin sisteme kayıt süreci devam ediyor. 81 il ve 973 ilçede uygulanmaya başlayacak sistem kapsamında, HOREKA’ların Depozito Bilgi Yönetim Sistemi (DBYS) üzerinden kayıt işlemlerini tamamlayarak birlikte çalışacakları saha operatörlerini belirlemeleri gerekiyor. 

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı koordinasyonunda, Türkiye Çevre Ajansı (TÜÇA) tarafından yürütülen Depozitosu Olan Ambalajlar (DOA) Sistemi, 1 Temmuz itibarıyla ulusal entegrasyon sürecine geçiyor. Vatandaşlardan işletmelere, üreticilerden geri dönüşüm sektörüne kadar geniş bir iş birliği ağı oluşturan sistem, DOA logolu içecek ambalajlarının kontrollü şekilde toplanarak yeniden ekonomiye kazandırılmasını amaçlıyor. Bu süreçte HOREKA işletmeleri de sistemin sahadaki yaygınlaşmasında kritik rol üstleniyor.

Oteller, restoranlar ve kafeler, her gün milyonlarca içecek ambalajının tüketildiği noktalar olarak DOA Sisteminin başarısında önemli rol oynuyor. Marketler, süpermarketler, bakkallar ve büfeler iade noktası olarak hizmet verirken, HOREKA işletmeleri de kendi bünyelerinde tüketilen DOA logolu ambalajları ayrıca biriktirerek sisteme kazandırıyor. Bu sayede ambalajların düzenli şekilde toplanması ve yeniden üretim süreçlerinde değerlendirilmesi sağlanırken, geri kazanım hedeflerine ulaşılmasına ve kaynakların daha verimli kullanılmasına katkı sunuluyor.

Nurullah Öztürk: “Türkiye’nin Kaynaklarını Koruma Seferberliğinde HOREKA’ların Katkısı Çok Değerli”

Türkiye Çevre Ajansı Başkanı Nurullah Öztürk, DOA Sisteminin çevre, ekonomi ve kaynak yönetimi alanlarında güçlü bir dönüşüm ortaya koyduğunu belirterek şunları söyledi:

“DOA Sistemi ile vatandaşlarımızı, işletmelerimizi, üreticilerimizi ve geri dönüşüm sektörünü aynı hedef etrafında buluşturuyoruz. Daha temiz bir çevre, daha verimli kaynak kullanımı ve daha güçlü bir döngüsel ekonomi için yürüttüğümüz bu dönüşümün başarısı, tüm paydaşlarımızın katılımıyla mümkün olacak. Türkiye’nin kaynaklarını koruma seferberliğinde HOREKA işletmelerimizin katkısını son derece değerli buluyoruz. İşletmelerimizi DBYS kayıt süreçlerini tamamlayarak DOA Sistemine dahil olmaya ve bu dönüşümün aktif bir parçası olmaya davet ediyoruz. 1 Temmuz’da başlayacak ulusal entegrasyon süreciyle birlikte hep birlikte daha güçlü, daha yaygın ve daha etkili bir geri dönüşüm ağı oluşturacağımıza inanıyoruz.”

DBYS Kayıtları ve Operatör Belirleme Süreci Devam Ediyor

1 Temmuz’da başlayacak ulusal entegrasyon süreci öncesinde HOREKA işletmelerinin Depozito Bilgi Yönetim Sistemi (DBYS) üzerinden kayıt işlemlerini tamamlayarak birlikte çalışacakları saha operatörlerini belirlemeleri gerekiyor. Sisteme kayıt olan işletmelerde biriken DOA logolu ambalajlar, seçilen operatörler tarafından düzenli olarak teslim alınarak geri dönüşüm süreçlerine yönlendiriliyor. HOREKA işletmeleri, sisteme kazandırdıkları her bir ambalaj için 0,20 TL teşvik bedeli kazanarak hem geri dönüşüm sürecine katkı sağlıyor hem de ekonomik fayda elde ediyor.

Yetkilendirilen operatörler toplama, taşıma ve doğrulama faaliyetlerini yürütürken, tüm operasyonlar dijital altyapı üzerinden anlık olarak takip ediliyor. Böylece DOA logolu ambalajların işletmelerden teslim alınmasından geri dönüşüm süreçlerine dahil edilmesine kadar tüm aşamalar şeffaf, güvenilir ve izlenebilir şekilde yönetiliyor.

Kaynaklar Ekonomiye Geri Kazandırılacak

DOA Sistemi ile geri kazanılan içecek ambalajlarının yeniden üretimde değerlendirilmesi ve ekonomik değere dönüştürülmesi amaçlanıyor. Ambalajların kontrollü şekilde toplanması sayesinde geri dönüşüm süreçlerinin verimliliğinin artırılması ve sanayinin ihtiyaç duyduğu kaliteli geri dönüştürülmüş hammaddenin daha yüksek oranlarda yurt içinden karşılanması hedefleniyor.

Sistemin yaygınlaşmasıyla birlikte içecek ambalajı hammaddesi ithalatında yüzde 35 ila 40 oranında azalma sağlanması öngörülüyor. Türkiye ekonomisine yıllık yaklaşık 30 milyar liralık katkı sunması beklenen sistemin; yaklaşık 37 bin ton sera gazı emisyonunun azaltılmasına, 1,3 milyar kilovatsaat enerji tasarrufu sağlanmasına ve 3,6 milyon varil petrol kullanımının önlenmesine katkı sunması hedefleniyor.

Kutu: HOREKA İşletmeleri DOA Sistemine Nasıl Dahil Oluyor?

• HOREKA işletmeleri dbys.gov.tr web sitesi üzerinden kayıt oluşturacak.
 • İşletmeler birlikte çalışacakları yetkili saha operatörünü belirleyecek.
 • İşletmelerde tüketilen DOA logolu ambalajlar ayrı olarak biriktirilecek.
 • Biriktirilen ambalajlar seçilen operatöre teslim edilecek.
 • Sisteme teslim edilen her DOA logolu ambalaj için işletmelere 0,20 TL teşvik bedeli ödenecek.
 • Operatörler toplama, taşıma ve doğrulama süreçlerini yürütecek.
 • Tüm operasyonlar dijital altyapı üzerinden anlık olarak takip edilecek.

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

İBSK’dan “Sadettin Kaynak Besteleri” konseri

Antalya Büyükşehir Belediyesi İsmail Baha Sürelsan Konservatuvarı Türk Sanat Müziği İcra Heyeti, “Sadettin Kaynak Besteleri” konseriyle sanatseverlerle buluştu. Türk sanat müziğinin unutulmaz eserlerinin seslendirildiği konser, izleyicilerden yoğun ilgi gördü.

Atatürk Kültür Merkezi (AKM) Perge Salonu’nda gerçekleştirilen konserde, Şef Celal Abacı yönetiminde sahne alan İsmail Baha Sürelsan Konservatuvarı Türk Sanat Müziği İcra Heyeti, Türk sanat müziğinin önemli bestekârlarından Sadettin Kaynak’ın hafızalara kazının eserlerini seslendirdi. Klasik Türk müziğinin seçkin eserlerinin yorumlandığı gecede dinleyiciler, duygu dolu anlar yaşadı. Konser boyunca salonu dolduran sanatseverler, eserlere eşlik ederken, performans sonunda sanatçılar uzun süre alkışlandı. Konser sonunda Antalya Büyükşehir Belediyesi adına geceye katkılarından dolayı İsmail Baha Sürelsan Konservatuvarı Türk Sanat Müziği İcra Heyeti Şefi Celal Abacı’ya çiçek takdim edildi.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Liselerarası Kitap Kapağı Yarışması’nda kazananlar belli oldu

Nilüfer Belediyesi’nin Yılın Yazarı Sennur Sezer anısına düzenlediği “Liselerarası Kitap Kapağı Yarışması”nda kazananlar açıklandı. Yıldırım Borsa İstanbul Kız Mesleki Teknik ve Anadolu Lisesi öğrencisi Ecrin Nur Subaşı 1’incilik ödülünü aldı. Yarışmaya katılanlardan 89 eserin seçildiği sergi ise 8 Temmuz’a kadar Konak Kültürevi’nde gezilebilecek.

Nilüfer Belediyesi’nin Yılın Yazarı Sennur Sezer etkinlikleri kapsamında düzenlediği “Liselerarası Kitap Kapağı Tasarım Yarışması”nda dereceye giren öğrenciler ödüllendirildi. Sennur Sezer’in “İzi Kalsın” kitabını okuyan öğrenciler, kapağı yeniden tasarladı. Bursa genelinden 18 okulun katıldığı yarışmaya 270 tasarım teslim edildi. Seçici kurulun değerlendirmelerinin ardından, 3 öğrenci dereceye girerken, 3 öğrenciye de seçici kurul özel ödülü verildi.

Konak Kültürevi’nde düzenlenen ödül töreni ve serginin açılışına Nilüfer Belediye Başkan Yardımcısı Okan Şahin, okulların öğretmenleri ve öğrenciler katıldı. Açılışta konuşan Okan Şahin, desteklerinden dolayı Nilüfer İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne, okul müdürlüklerine ve öğrencilere teşekkür ederek, ödül alanları tebrik etti.

Yarışmada tasarım ödülünü Yıldırım Borsa İMKB Lisesi öğrencisi Ecrin Nur Subaşı almaya hak kazandı. Yarışmanın 2’ncisi Yıldırım Borsa İMKB Lisesi’nden Ayşe Azra İnce olurken, Feriha Uyar Mesleki Teknik Anadolu Lisesi’nden Meryem Yıldırım da üçüncü oldu.

Seçici kurul özel ödülüne ise 3 eser layık görüldü. Feriha Uyar Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nden Irmak İrem Emir, Zeki Müren Güzel Sanatlar Lisesi’nden Mercan Kayış ve Defne Oğuz özel ödülü aldı.

Sergilenmeye değer bulunan 89 eser ise 8 Temmuz’a kadar Konak Kültürevi’nde izlenebilecek.

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Kirazlı öğrencilere unutulmaz yıl sonu eğlencesi

İzmir Kiraz’da yer alan Mersinlidere İlkokulu öğrencileri, İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen yıl sonu etkinliğinde gönüllerince eğlendi. Halat çekme, ip atlama, yakar top, çuval yarışı, yüz boyama gibi geleneksel oyunların oynandığı etkinlikte, çocuklara yaz tatilinde okumaları için hikâye kitapları da hediye edildi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı Eğitim Destekleri Şube Müdürlüğü tarafından yürütülen “Okul Aile Birliklerine Destek Projesi” kapsamında, Kiraz Mersinlidere İlkokulu’nda öğrenim gören 30 öğrenci için yıl sonu etkinliği gerçekleştirildi. Etkinlik boyunca öğrenciler çeşitli oyunlar ve eğlenceli aktivitelerle keyifli vakit geçirirken, eğitim yılını güzel anılarla tamamladı. Çocukların mutluluğu ve heyecanı etkinliğe renk kattı. Etkinlik, çocukların sosyal gelişimlerini desteklemenin yanı sıra dayanışma ve paylaşma duygularını da güçlendirdi. Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı Eğitim Destekleri Şube Müdürlüğü tarafından sürdürülen çalışmalar kapsamında, çocukların eğitim hayatlarına ve sosyal gelişimlerine katkı sunmaya yönelik faaliyetlerin farklı okullarda devam edeceği belirtildi.

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Basamak Kursiyerlerinden Yıl Sonu Etkinliği

Bayraklı Belediyesi Kültür, Sanat ve Sosyal İşler Müdürlüğü bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Bayraklı Sanat ve Müzik Akademisi (BASAMAK) kursiyerleri, yıl boyunca hazırladıkları eser ve gösterileri düzenlenen yıl sonu etkinliğinde sanatseverlerle buluşturdu. Tepekule Kongre ve Sergi Merkezi’nde gerçekleştirilen programda sergiler, müzik dinletileri, drama gösterileri ve halk oyunları performansları büyük ilgi gördü.

17 farklı merkezde, 11 farklı branşta eğitim alan bin 700’ün üzerinde kursiyerin çalışmalarının yer aldığı etkinlik, gün boyu sanatın farklı alanlarını bir araya getirdi. Fuaye alanında açılan sergide kursiyerlerin yıl boyunca hazırladığı 262 eser ziyaretçilerin beğenisine sunuldu. Bayraklı Belediye Başkanı İrfan Önal da sergiyi gezerek kursiyerler ve eğitmenlerle bir araya geldi.

262 ESER ZİYARETÇİLERLE BULUŞTU

Resimden el sanatlarına kadar farklı alanlarda hazırlanan eserlerin yer aldığı sergi, etkinliğin dikkat çeken bölümlerinden biri oldu. Kursiyerlerin aylar süren emeklerinin ürünü olan çalışmalar, gün boyunca ziyaretçiler tarafından ilgiyle incelendi.

SANAT VE KÜLTÜR BİR ARADAYDI

Etkinliğin sahne programları da yoğun katılımla gerçekleştirildi. Akdeniz Salonu’nda piyano, kabak kemane, keman, yan flüt, gitar, drama ve çocuk atölyesi branşlarında eğitim alan 155 kursiyer sahne aldı. Anadolu Salonu’nda ise halk oyunları eğitimi alan 174 çocuk, genç ve yetişkin kursiyer performanslarını sergiledi. Müzik dinletileri, drama gösterileri ve halk oyunları gösterileri izleyicilerden beğeni topladı.

BAŞKAN ÖNAL: “SANATA DOKUNAN ÇOCUK HAYATA DAHA GÜÇLÜ TUTUNUR”

Bayraklı Belediye Başkanı İrfan Önal, kültür ve sanatı hayatın merkezinde gördüklerini belirterek, “17 farklı merkezimizde, 11 farklı branşta eğitim alan bin 700’ün üzerinde kursiyerimizin ortaya koyduğu başarıya hep birlikte tanıklık ediyoruz. Sergide yer alan eserler, sahnede izlediğimiz gösteriler aylar süren emeğin, sabrın ve üretimin sonucudur. Sanata dokunan bir çocuk hayata daha güçlü tutunur, üreten bir genç geleceğe daha umutla bakar. Bu nedenle kültürü, sanatı ve eğitimi desteklemeye devam edeceğiz” dedi.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı