İzmir’in mirası çocuklarla geleceğe taşınıyor

İzmir Büyükşehir Belediyesi, çocukların kültürel miras bilinci kazanması amacıyla başlattığı projeyle bir yılda 1250 çocuğa ulaşmayı hedefliyor. Atölyelerden arkeolojik kazılara, müze gezilerinden Kemeraltı zanaatlarına uzanan etkinliklerle çocuklar İzmir’i yaşayarak keşfediyor.

İzmirli çocuklar, yaşadıkları kenti bizzat deneyimleyerek öğreniyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi, çocukların kentlerini daha yakından tanımaları ve kültürel miras bilinci kazanmaları amacıyla Çocuklara Yönelik Kültürel Mirasın Korunması ve Yaşatılması Projesi’ni hayata geçirdi. Bir yılda 1250 çocuğa ulaşılması hedeflenen proje kapsamında çocuklar; atölyeler, kazı çalışmaları, müze ve ören yeri gezileri ile Kemeraltı’nın geleneksel zanaatlarını tanıyarak İzmir’in tarihini ve kültürel değerlerini yaşayarak öğreniyor.

Eser üretiyor

Kadın ve Aile Hizmetleri Dairesi Başkanlığı ile İzmir Kent Değerlerini Koruma ve Geliştirme Derneği arasında yapılan iş birliği protokolü kapsamında 6-14 yaş aralığındaki çocuklara tarih, kültürel miras, koruma ve kentlilik bilinci kazandırılması hedefleniyor. Proje kapsamında düzenlenen üç ayrı atölyede çocuklar kültürel mirası yaratıcı ve interaktif yöntemlerle öğrenirken, kazı etkinlikleri ile müze ve ören yeri gezilerine katılıyor, Kemeraltı’na ait zanaatları tanıyarak eser üretiyor. 

Üç ana başlıkta yaratıcı atölyeler

Ücretsiz yapılan proje kapsamında üç ana atölye başlığı planlandı. Kültürel Mirasın Koruyucuları Atölyesi’nde çocuklar, kültürel mirasın ne olduğunu, neden korunması gerektiğini ve UNESCO Dünya Mirası gibi kavramları yaşlarına uygun, yaratıcı ve interaktif yöntemlerle öğreniyor. Drama, hikâye oluşturma, görsel materyaller ve uygulamalı etkinliklerle çocukların bu kavramları ezberlemesi değil, içselleştirmesi amaçlanıyor. Minik Arkeologlar Atölyesi’nde çocuklar arkeolojiyle tanışıyor; kazı etkinlikleri, müze ve ören yeri gezileri, kostümler, kutu oyunları ve deneyim odaklı çalışmalarla geçmişi keşfediyor. 

Geleneksel Zanaatlar ve Yaratıcılık Atölyesi’nde ise çocuklar, Kemeraltı aktarlarını, Kemeraltı zanaatlarını, kentin üretim kültürünü ve geleneksel becerileri tanıyor. Seramik, çini boyama, kolaj gibi uygulamalarla çocukların kendi eserlerini üretmeleri sağlanıyor. 

“Çocuk dostu kent”

Proje hakkında bilgi veren Kadın ve Aile Hizmetleri Dairesi Başkanlığı’nda görevli Nazlıcan Yiğitoğlu, “Çocuklara İzmir’in tarihini, kültürünü, gelenek ve göreneklerini, kentlilik bilincini aşılamayı amaçlıyoruz. Çocuklarımızı üç gün boyunca üç farklı atölyede bir araya getiriyoruz. Bu projeyle bir yılda 1250 çocuğa ulaşmayı hedefliyoruz. Çocuklar atölyelerde çok mutlu oluyorlar. Çocukların atölyelere katılımı, ulaşımı, bilgilendirme süreçleri ve ölçme değerlendirme çalışmalarında aktif rol üstleniyoruz. Dernek eğitim içeriklerinin hazırlanması, eğitmenler, materyaller ve uzman personel desteğiyle sürecin niteliğini güçlendiriyor. Bu projeyi yalnızca bir eğitim faaliyeti olarak görmüyoruz. Aynı zamanda çocuk dostu kent vizyonumuzun bir parçası. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanımız Dr. Cemil Tugay’ın ortaya koyduğu kapsayıcı, eşitlikçi ve çocuk odaklı yerel yönetim anlayışı doğrultusunda çocukların kültürle, bilimle, sanatla ve kent yaşamıyla daha güçlü bağlar kurmasını önemsiyoruz” dedi. 

“İzmir’i daha iyi tanıdım”

Atölyelere katılan 9 yaşındaki Dicle Su Kök “Etkinliklere katıldık, antik kentleri öğrendik. Eski dönem kıyafetlerini girdik, defne yaprağı tacı yaptık. Normalde İzmir’i bilmiyordum. Bu gezinin faydası oldu. İzmir’i daha iyi tanıdım. Bu gezi çok eğlenceliydi. Çok keyif aldım, mutluyum” derken, 10 yaşındaki Münir Elhammut ise “Agora’yı hiç görmemiştim, ilk kez geliyorum. Çok iyi bir yermiş. Çok güzel bir gün geçiriyorum. Tarihi yapıları öğrendim” dedi. 10 yaşındaki Rüveyda Dağtekin ise “Çok güzel bir yere geldik. İyi ki de gelmişiz. Ben buraya hep dışarıdan bakıyordum. Çok güzel bir gün geçiriyorum, iyi ki gelmişim” sözlerine yer verdi.

“Kendimi çok iyi hissettim”

9 yaşındaki Zehra Kondu “Agora’ya geldik, burada tarihi kemerleri öğrendik, mozaiklere baktık. Öğretmenler bize eski yapıları anlattı. Çok güzel bir gün geçiriyorum” derken, 10 yaşındaki Alperen Yıldız, “Bir sürü yer gezdik, tarihi eserleri gördük. Bu üç günde İzmir’i tanımış oldum, Konak’ı tanımış oldum” diye konuştu. 9 yaşındaki Doğa Dalbudak, “Çömlek yaptık, eski yapıları gezdik, tabloları gördük. VR gözlükle tarihi yerleri gördük. Biz bu gezilerle İzmir’i tanıyoruz” ifadelerini kullandı. 9 yaşındaki Miraç Akdestan da şöyle konuştu: “Arkeolojik kazıları öğreniyoruz. İzmir’i ve tarihi öğreniyorum. Üç gün boyunca kendimi çok iyi hissettim. Burada olmak iyi öğrenmem konusunda faydalı oldu.”

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Muharrem ayına anlam katan program

Büyükşehir Belediyesi’nin katkısıyla İzmit Mehmet Ali Paşa Camii’nde gerçekleştirilen “Mâh-ı Muharrem Mukaddes Emanetler Ziyâreti” programı, katılımcıları Muharrem ayının manevi atmosferinde bir araya getirdi.

 DUYGU DOLU ANLAR YAŞATTI

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, Gonca Engelsiz Yaşam Merkezi ve Kocaeli Engelsiz Umut Platformu iş birliğiyle düzenlenen “Mâh-ı Muharrem Mukaddes Emanetler Ziyâreti” programı, vatandaşları Muharrem ayının manevi atmosferinde bir araya getirdi. İzmit Mehmet Ali Paşa Camii’nde gerçekleştirilen program, söyleşi, tasavvuf mûsikîsi dinletisi ve Mukaddes Emanetler ziyaretiyle katılımcılara duygu dolu anlar yaşattı. 

“YETMİŞ İKİ DİLLİCE” SÖYLEŞİSİ BÜYÜK İLGİ GÖRDÜ

Özel bireylerin aktif katıldığı program, Kocaeli Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ali Cançelik’in gerçekleştirdiği “Yetmiş İki Dillice” başlıklı söyleşiyle başladı. Muharrem ayının manevi iklimine uygun olarak birlik, beraberlik, kardeşlik ve hoşgörü temalarının işlendiği söyleşide, Anadolu irfanının temel değerleri ve Hazreti Yunus Emre’nin insan sevgisini merkeze alan anlayışı katılımcılarla paylaşıldı.

TASAVVUF MÛSİKÎSİ GÖNÜLLERE DOKUNDU

Söyleşinin ardından Aşk-ı Niyâz Mûsikî Derneği Tasavvuf Müziği Topluluğu, Genel Başkan ve Şef Arif Ustacık yönetiminde sahne aldı. Konuk sanatçı Kemalcan Ergün’ün de eşlik ettiği dinletide Muharrem ayına özel kasideler, ilahiler ve tasavvuf mûsikîsinin seçkin eserleri seslendirildi. Manevi atmosferin hâkim olduğu programda eserler, katılımcılar tarafından büyük bir huşu içinde dinlendi.

MUKADDES EMANETLER ZİYARET EDİLDİ

Programın en anlamlı bölümlerinden biri ise Mukaddes Emanetler ziyareti oldu. Hazreti Peygamber’e (s.a.v.) nispet edilen Hırka-i Saadet, Sakal-ı Şerif ve Sancak-ı Şerif başta olmak üzere İslam tarihinin önemli emanetleri, ziyaretçilere manevi bir yolculuk yaşattı. Katılımcılar emanetleri büyük bir saygı ve hürmetle ziyaret ederek Muharrem ayının manevi iklimini derinden hissetti.

ÖZEL BİREYLERLE BİRLİKTE ANLAMLI BULUŞMA

Program, özel bireylerin de aktif katılımıyla gerçekleştirildi. Erişilebilirlik esas alınarak planlanan organizasyonda tüm katılımcılar aynı manevi atmosferi birlikte paylaşma imkânı buldu. Büyükşehir Belediyesi’nin kapsayıcı sosyal belediyecilik anlayışını yansıtan etkinlikte, birlik ve beraberlik duygusu ön plana çıktı.

MANEVİ DEĞERLER AYNI ÇATI ALTINDA BULUŞTU

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin düzenlediği program, Muharrem ayının taşıdığı manevi mesajları toplumun her kesimiyle buluşturdu. Söyleşi, tasavvuf mûsikîsi ve Mukaddes Emanetler ziyaretiyle zenginleşen etkinlik, katılımcılardan yoğun ilgi görürken, birlik, beraberlik ve paylaşma duygularının güçlenmesine de katkı sağladı. 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Deniz Festivali, Değirmendere’yi renklendirdi

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi koordinasyonunda Gölcük Belediyesi ile birlikte düzenlenen 5. İzmit Körfezi Deniz Festivali, Gölcük Değirmendere Yüzbaşılar Sahili’nde yoğun katılımla gerçekleşti. Gün boyu süren etkinliklerde vatandaşlara çevre bilinci ve geri dönüşüm farkındalığı kazandırıldı.

PROTOKOLDEN AKTİF KATILIM

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin bu yıl 5’incisini düzenlediği İzmit Körfezi Deniz Festivali keyifli anlara sahne oldu. Festival programına Gölcük Belediye Başkanı Av. Ali Yıldırım Sezer ile Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Berna Abiş de katıldı. Protokol üyeleri açılışta birer konuşma yaparak festivalin çevre duyarlılığı ve sürdürülebilir yaşam açısından önemine dikkat çekti. Ayrıca konuşmalarının ardından etkinlik alanındaki stantları gezerek vatandaşlarla bir araya geldiler.

FESTİVALDE BALIK TUTMA HEYECANI

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin organizasyonuyla gerçekleştirilen festivalde aileler ve sporcular balık yakalama yarışmalarında buluştu. Teknelerle düzenlenen aile yarışmaları renkli görüntüler oluştururken, sahilden yapılan Ulusal LRF yarışması büyük rekabete sahne oldu.

ÇOCUKLAR GÜN BOYU EĞLENDİ

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin hazırladığı program kapsamında çocuklar; çuval yarışı, halat çekme, survivor parkuru, yüz boyama ve sahne önü yarışmalarıyla dolu dolu bir gün geçirdi. Alanda kurulan oyun grupları yoğun ilgi görürken, bilim şovları ve müzikli sahne gösterileri de katılımcılara keyifli anlar yaşattı.

ÇEVRE VE ATÖLYE ETKİNLİKLERİ DÜZENLENDİ

KO-MEK ve Kocaeli Üniversitesi’nin katkılarıyla seramik, takı tasarımı, balıkçılık ve sıfır atık temalı atölyeler gerçekleştirildi. Büyükşehir Belediyesi’nin çevre bilinci vurgusuyla hazırlanan etkinliklerde yenilenebilir enerji faaliyetleri de yer aldı. Ayrıca Deniz Festivali’ne katılan tüm ziyaretçilere gün boyunca sunulan ikramlarla sahil alanı adeta bir festival havasına büründü.

FESTİVAL ÖDÜL TÖRENİYLE SONA ERDİ

Festival gün boyunca çocuklardan ayrı gençlerden ayrı ilgi gördü. Değirmendere’nin eşsiz manzarası eşliğinde gerçekleşen festivalin son programıysa akşam saatlerinde başlayan Ulusal LRF Balık Yakalama Yarışması’ydı. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nin ev sahipliğinde düzenlenen festival, yarışmanın kazananlarını kupa töreniyle taçlandırarak sona erdi.

HEDEF: NEFES ALAN BİR MARMARA

Kocaeli genelinde “Nefes Alan Bir Marmara” hedefiyle çevre çalışmalarını sürdüren Büyükşehir Belediyesi, düzenlediği 5. Körfez Deniz Festivaliyle de vatandaşlara bu süreci yakından tanıtıyor. Bu anlamda dev yatırımlardan biri olan İzmit Körfezi Dip Çamuru Temizliği Projesi ile deniz tabanı temizlenirken, balıklandırma çalışmaları kapsamında 60 bin balık denizle buluşturuldu ve yapay resif sayısı 300’e çıkarıldı. Bu dev proje denizin temizliğinin yanı sıra ekolojik canlanmayı da beraberinde getiriyor. Pinalar ve deniz çayırlarının korunmasına yönelik bilimsel çalışmalar devam ederken, Değirmendere’deki deniz atları da koruma altında tutuluyor. Ayrıca 7/24 deniz denetimleri, deniz süpürgeleri, amfibi araçlar ve “Mavi Takım” ekipleriyle Körfez’de kirliliğe anında müdahale ediliyor.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

İhracat şampiyonlarının 11’i Egeli

Türkiye’nin 2025 yılında gerçekleştirdiği 396 milyar dolarlık mal ve hizmet ihracatına en çok katkı sağlayan firmalar, Türkiye İhracatçılar Meclisi tarafından düzenlenen “TİM İhracatın Yıldızları Ödül Töreni”yle onurlandırıldı.

İhracatın Yıldızlarına ödüllerini Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat, Adalet Bakanı Akın Gürlek, Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı ve TİM Başkanı Mustafa Gültepe takdim etti.

İhracatın Yıldızları Ödül Töreni’nde Ege Bölgesi’nden 11 firma 12 ödül alma mutluluğu yaşadı. Çelik, Elektrik-Elektronik, Hazır Giyim, Kimya, Kuru Meyve, Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller, Tütün, Yaş Meyve Sebze, Zeytin ve Zeytinyağı sektörlerinin ihracat şampiyonları Egeli ihracatçılar olurken, en çok ihracat yapan 10 firma arasına iki Egeli ihracatçı firma girdi. E-ihracat kategorisinde de ödüllerin birisi İzmir’e geldi.

Üniteks Tekstil Türkiye Şampiyonluğunu İzmir’e getirdi

Hazır Giyim ve Konfeksiyon Sektörü’nde 2024 yılında Türkiye ikinciliğine yükselen Üniteks Tekstil Gıda Sanayi ve Dış Ticaret A.Ş. 2025 yılında Türkiye ihracat şampiyonu oldu ve hazır giyim sektöründe ihracat şampiyonluğu ödülünü İzmir’e getirdi.

Üniteks Tekstil Gıda Sanayi ve Dış Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Serhan Ünsal, birincilik ödülünü Adalet Bakanı Akın Gürlek ve TİM Başkanı Mustafa Gültepe ikilisinin elinden aldı.

Özgür Tarım ihracat şampiyonluklarına bir tane daha ekledi

Kuru meyve ve mamulleri sektöründe Özgür Tarım Ürünleri Sanayi ve Ticaret A.Ş. Türkiye şampiyonluklarına bir yenisini ekledi. Firmanın ödülünü Yönetim Kurulu Üyesi Şemsettin Özgür’e Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı ve TİM Başkanı Mustafa Gültepe takdim etti.

Su ürünleri ve hayvansal mamuller sektöründe Kılıç Deniz Ürünleri ödüle uzandı

2000 yılı sonrasında Türkiye’nin ihracatta yıldız sektörlerinden biri haline gelen su ürünleri ve hayvansal mamuller sektöründe ihracat şampiyonluğuna Kılıç Deniz Ürünleri İhracat ve İthalat Ticaret A.Ş. firması uzandı. Uzun yıllardır zirveye ambargo koyan firmanın ödülünü Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ve TİM Başkanı Mustafa Gültepe’nin elinden almak üzere Yönetim Kurulu Üyesi Sinan Kızıltan katıldı.

Tütün sektöründe zirvenin sahibi JTİ Tütün

Ege Bölgesi’nde ihracat şampiyonluğu gururu yaşayan bir diğer firma tütün sektöründe JTİ Tütün Ürünleri Sanayi A.Ş. oldu. JTİ Türkiye Üretim Direktörü Sarper Ege Ulukaya’ya birincilik ödülünü İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi ve TİM Başkanı Mustafa Gültepe verdi.

Yaş meyve sebze sektöründe Uçak Kardeşler şampiyonluklarına yeni bir halka ekledi

Yaş meyve sebze sektöründe Uçak Kardeşler Gıda A.Ş. şampiyonluklarına yeni bir halka ekledi. 2017 yılından bu yana zirveye ambargo koyan firmanın ödülünü Uçak Kardeşler Gıda A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Hayrettin Uçak’a Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ve TİM Başkanı Mustafa Gültepe ikilisi takdim etti.

Verde Yağ, zirvede yerini korudu

Zeytin ve zeytinyağı sektöründe Verde Yağ Besin Maddeleri Ticaret Sanayi A.Ş. zirvedeki yerini korudu ve 2025 yılında da ihracat şampiyonluğu ödülünü İzmir’e getirdi. Firmanın ödülünü almak üzere Yönetim Kurulu Başkanı Murat Türkal TİM İhracatın Yıldızları Ödül Törenine katıldı. Türkal, ödülünü İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi ve TİM Başkanı Mustafa Gültepe’nin elinden aldı.

E-ihracatta üçüncülük ödülü K.F.C.Gıda’nın

İhracatın Yıldızları Ödül Töreni’nde e-ihracat kategorisinde Türkiye genelinde en çok ihracat yapan üç firma ödüllendirildi. E-ihracat kategorisinde üçüncülük ödülünü İzmir merkezli K.F.C. Gıda Tekstil Sanayi İthalat İhracat Yatırım A.Ş. kazandı. Firmanın ödülünü Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat ve TİM Başkanı Mustafa Gültepe’nin elinden aldı.

Kanuni merkezleri farklı illerde olan üretim tesisleri Ege Bölgesi’nde bulunan HABAŞ Sınai ve Tıbbi Gazlar İstihsal Endüstrisi A.Ş. Çelik sektöründe, VESTEL Ticaret A.Ş. Elektrik ve Elektronik Sektöründe, Türkiye Petrol Rafinerileri A.Ş. kimya sektöründe ihracat mutluluğu yaşadı.

Türkiye Petrol Rafinerileri A.Ş. Türkiye’nin en çok ihracat yapan altıncı firması olarak ikinci ödülünü kazandı. Üretim tesisleri İzmir’de bulunan Star Rafineri A.Ş. Türkiye’de en çok ihracat yapan firmalar listesinde adını yedinci sıraya yazdırdı.  

Öztürk: “İhracat şampiyonlarımızla gurur duyduk”

“Türkiye İhracatçılar Meclisi “İhracatın Yıldızları Ödül Töreni”nde Ege Bölgesi’nden 11 firmanın yer almasından gurur duyduk” diyen Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Muhammet Öztürk, 2025 yılında Ege Bölgesi’nin 42,8 milyar dolar dövizi Türkiye’ye kazandırdığını dile getirdi.

Küresel rekabetin zorlaştığı bir dönemden geçildiğine vurgu yapan Öztürk, “İhracat hedeflerimize ulaşmamız için rekabetçi olabileceğimiz bir ekonomik yapı gerekiyor. Üretim ve ihracatımızın devam edebileceği bir ekonomik ortamın uzağında kaldık. Rekabetçiliğimiz zayıfladı. Üretim maliyetlerimiz rakiplerimize göre daha fazla arttı. Rekabetçiliğimizi kazandığımızı takdirde her yıl iki haneli ihracat artışlarına imza atarak kısa sürede 500 milyar dolar ihracat hacmine ulaşabiliriz” şeklinde konuştu. 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Foça’da Tiyatro Dolu Bir Gün Yaşandı

Foça Belediye Tiyatrosu düzenlediği üç tiyatro gösterileriyle sanatseverleri buluşturdu. Foça Belediyesi Reha Midilli Kültür Merkezi’nde gerçekleşen etkinlikte, Foça Belediye Tiyatrosu Çocuk Oyuncuları ve öğrencileri tarafından hazırlanan üç farklı oyun sahnelendi.

Foça Belediye Tiyatrosu Çocuk Oyuncuları ve öğrencileri üç farklı oyunla sahne aldı

Foça Belediye Tiyatrosu düzenlediği üç tiyatro gösterileriyle sanatseverleri buluşturdu. Foça Belediyesi Reha Midilli Kültür Merkezi’nde gerçekleşen etkinlikte, Foça Belediye Tiyatrosu Çocuk Oyuncuları ve öğrencileri tarafından hazırlanan üç farklı oyun sahnelendi.

Gün boyunca devam eden tiyatro programında; “Elsa – Kayıp Melodi”, “Uzayda Yolculuk” ve “Oyunculuk Dersi” adlı oyunlar izleyiciyle buluştu. Farklı yaş gruplarına hitap eden oyunlar, salonu dolduran tiyatroseverlerden büyük beğeni topladı.

Programın ilk oyununda Foça Belediye Tiyatrosu Çocuk Oyuncuları, “Elsa – Kayıp Melodi” adlı çocuk oyunuyla sahne aldı. Masalsı bir dünyanın içinde geçen oyunda; dostluk, cesaret, dayanışma ve umudun önemi eğlenceli bir hikâye eşliğinde anlatıldı. Çocuk oyuncuların sahnedeki performansları izleyiciler tarafından ilgiyle takip edildi.

Günün ikinci oyununda sahnelenen “Uzayda Yolculuk” ise çocukları eğlenceli bir keşif yolculuğuna çıkardı. Uzaylı çocukların farklı gezegenleri ziyaret ettiği oyunda; su tasarrufu, doğanın korunması, denizlerin temiz tutulması, ormanların önemi, sağlıklı beslenme ve arkadaşlık gibi önemli mesajlar çocuklara eğlenceli bir dille aktarıldı.

Günün finalinde ise Foça Belediye Tiyatrosu öğrencileri, “Oyunculuk Dersi” adlı oyunla seyirci karşısına çıktı. Yazan ve yönetenliğini Erdal Dinçer’in üstlendiği oyun; oyunculuk eğitimleri sırasında çalışılan tiradları, karakter analizlerini, doğaçlama çalışmalarını ve sahne deneyimlerini izleyiciyle buluşturdu.

Erdal Dinçer: “Sahneye Emeklerini ve Hayallerini Taşıdılar”

Foça Belediye Tiyatrosu eğitmeni, “Oyunculuk Dersi” oyununun yazarı ve yönetmeni Erdal Dinçer öğrencilerin gösterdiği emeğin kendileri için çok değerli olduğunu ifade etti.

Dinçer, “Bu oyunlar, çocuklarımızın ve öğrencilerimizin tiyatro yolculuğunda attıkları önemli adımlardan biri. Sahneye çıkmanın heyecanını, birlikte üretmenin mutluluğunu ve tiyatronun dönüştürücü gücünü hep birlikte yaşadık.

Tüm öğrencilerimizin gösterdiği özveri ve emekle gurur duyuyorum. Bizlere destek olan herkese teşekkür ediyorum.” dedi.

Başkan Saniye Bora Fıçı: “Sanatla Büyüyen Çocuklarımız Geleceğe Umut Taşıyor”

Gösterilerin ardından değerlendirmelerde bulunan Foça Belediye Başkanı, kültür ve sanat çalışmalarının önemine dikkat çekerek;

“Foça’da kültür ve sanatın her yaştan hemşehrimizle buluşması bizim için çok kıymetli. Bugün sahnede çocuklarımızın ve öğrencilerimizin heyecanına, emeğine ve başarısına tanıklık ettik.

Çocuklarımızın kendilerini ifade edebildikleri, özgüven kazandıkları ve sanatla büyüdükleri alanları desteklemeye devam edeceğiz. Foça Belediye Tiyatrosu’nun değerli çalışmaları sayesinde hem çocuklarımız hem de yetişkinlerimiz tiyatronun birleştirici gücüyle buluşuyor.

Bu güzel oyunlarda emeği geçen tüm oyuncularımızı, eğitmenimiz Erdal Dinçer’i ve katkı sunan herkesi gönülden kutluyorum. Foça’da sanatın ışığını daha da büyütmek için çalışmalarımızı sürdüreceğiz,” ifadelerini kullandı.

Foça Belediye Tiyatrosu’nun çocuk oyuncuları ve öğrencileri tarafından sahnelenen oyunlar, sanatın birleştirici ve geliştirici gücünü bir kez daha ortaya koyarken; izleyicilere keyifli ve anlamlı bir tiyatro deneyimi yaşattı.

Foça Belediyesi, çocukların ve gençlerin sanatla buluşmasını destekleyen kültür sanat çalışmalarına devam edecek.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Ticari gayrimenkulde ezber bozan yaklaşım: Nil Boydaş markalara ve yatırımcılara yol gösteriyor

İç mimarlığı yatırım vizyonuyla buluşturan Nil Boydaş, ticari mekânları yalnızca kiralanan ya da satılan alanlar olmaktan çıkarıyor; markaların büyüdüğü, yatırımcının kazandığı stratejik merkezlere dönüştürüyor.

Günümüzde ticari gayrimenkulde başarı artık yalnızca doğru lokasyonu bulmakla sınırlı değil. O lokasyonu doğru analiz etmek, markaya uygun hale getirmek ve geleceğin yatırımına dönüştürmek gerekiyor. Ankara’nın prestijli ilçesi Çankaya’da faaliyet gösteren iç mimar, tasarımcı ve ticari gayrimenkul danışmanı Nil Boydaş, tam da bu anlayışla geliştirdiği projelerle dikkat çekiyor.

İç mimarlık, proje geliştirme ve ticari gayrimenkul danışmanlığını aynı potada eriten Boydaş, yatırımcılara yalnızca bir dükkân, ofis ya da mağaza sunmuyor; markaların büyüyeceği, yatırım değerini her geçen gün artıracak yaşam ve ticaret alanları oluşturuyor.

Yıllardır edindiği iç mimarlık ve tasarım tecrübesini bugün ticari gayrimenkul sektörüne taşıyan Nil Boydaş, bir mülkü yalnızca bugünkü fiyatıyla değerlendirmiyor. Ona göre gerçek başarı; bir yapının gelecekte oluşturacağı marka değerini, ticari potansiyelini ve yatırım getirisini bugünden görebilmekten geçiyor.

Boydaş, çalışma anlayışını şu sözlerle anlatıyor:

“Bir ticari mekâna baktığımda dört duvar görmüyorum. O işletmenin geleceğini, müşteri deneyimini, büyüme potansiyelini ve yatırım değerini görüyorum. Doğru lokasyon, doğru tasarım ve doğru vizyon bir araya geldiğinde ortaya sadece bir iş yeri değil, uzun yıllar kazandıracak güçlü markalar çıkıyor.”

TİCARİ GAYRİMENKULDE YENİ NESİL YAKLAŞIM

Nil Boydaş’ın sektördeki en önemli farklarından biri de iç mimarlık bilgisini doğrudan yatırım süreçlerine entegre etmesi.

Birçok yatırımcı yalnızca metrekare ve fiyat hesabı yaparken Boydaş; müşteri akışını, marka algısını, kullanım senaryolarını, mimari dönüşüm potansiyelini ve ticari getiriyi birlikte analiz ediyor.

Mağazadan restorana, kafeden ofise, butik villa dönüşümlerinden konsept projelere kadar birçok alanda geliştirdiği çalışmalarla mevcut yapıların gizli potansiyelini ortaya çıkarıyor.

Boydaş’a göre başarılı yatırımın sırrı yalnızca satın almak değil, doğru geliştirmekten geçiyor.

“Bir mülk satın almak yatırımın başlangıcıdır. Asıl değer; o yapının nasıl dönüştürüleceğini, nasıl konumlandırılacağını ve pazarda nasıl farklılaşacağını bilmektir. Ben tasarımı, işlevselliği ve yatırım değerini birbirinden ayırmıyorum.”

HER PROJEYE ÖZEL STRATEJİ, HER MARKAYA ÖZEL KİMLİK

Kişiye ve markaya özel mobilya tasarımlarıyla da dikkat çeken Nil Boydaş, her işletmenin kendine özgü bir karakter taşıması gerektiğine inanıyor.

Markanın hedef kitlesini, bulunduğu bölgeyi ve sektörel dinamikleri analiz ederek geliştirdiği projeler sayesinde estetik ile ticari başarıyı aynı noktada buluşturuyor.

Modern tasarım anlayışını fonksiyonel çözümlerle destekleyen Boydaş, hazırladığı projelerle işletmelerin rekabet gücünü artırırken yatırımcıların da uzun vadeli kazanç elde etmesini hedefliyor.

ÇANKAYA’DAN TÜRKİYE’YE UZANAN YATIRIM VİZYONU

Çalışmalarını Ankara’nın en prestijli bölgelerinden Çankaya’da sürdüren Nil Boydaş, önümüzdeki dönemde tasarım, proje geliştirme ve ticari gayrimenkul danışmanlığını daha büyük projelerde buluşturmayı hedefliyor.

“Başarılı işletmeler tesadüfen ortaya çıkmaz. Arkasında doğru analiz, güçlü vizyon ve doğru yatırım kararları vardır. Ben ticari mekânlara bugünün değil, geleceğin gözüyle bakıyorum. Amacım yalnızca gayrimenkul satmak değil; markalara büyüyecekleri alanları, yatırımcılara ise uzun yıllar değer üretecek projeleri kazandırmak.”

İç mimarlık, tasarım, proje geliştirme ve ticari gayrimenkul danışmanlığını aynı çatı altında buluşturan Nil Boydaş, Ankara’da geliştirdiği vizyoner projelerle ticari mekânlara yeni bir kimlik kazandırırken, yatırımcılar ve markalar için kalıcı başarı hikâyeleri yazmaya devam ediyor.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Konya Büyükşehir’in “Sinema Günleri” Merkez Dışındaki İlçelerde Yaz Akşamlarına Renk Katıyor

Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından merkez dışında ilçelerde düzenlenen “Sinema Günleri” bu yıl da yaz akşamlarını renklendirerek vatandaşları bir araya getiriyor. Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, bu yıl etkinliğin ilk durağının Halkapınar olduğunu belirterek, “Kültür ve sanatın birleştirici gücüyle, ‘Son Sefer’ filmimizi hemşehrilerimizle buluşturmanın mutluluğunu yaşadık. Katılım sağlayan tüm hemşehrilerimize teşekkür ediyor, nice güzel etkinliklerde buluşmayı diliyorum” dedi.


Konya Büyükşehir Belediyesi, merkez dışındaki ilçelerde yaz akşamlarını bu yıl da “Sinema Günleri” ile renklendiriyor.

Kültür ve sanat etkinliklerinin merkez dışındaki ilçelere ve mahallere taşınması amacıyla düzenlenen “Sinema Günleri” etkinliğinin ilk durağı Halkapınar İlçesi oldu.

Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanan Sinema TIRI’nda gösterimi yapılan “Son Sefer” filmi, her yaştan vatandaşın yoğun ilgisini gördü.

“SİNEMA GÜNLERİ, AİLELERİMİZ VE ÇOCUKLARIMIZ İÇİN UNUTULMAZ ANLARA SAHNE OLUYOR”

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Konya’nın merkezinde olduğu gibi ilçelerde ve mahallelerde yaşayan vatandaşların da sosyal ve kültürel etkinliklerden en güzel şekilde faydalanmasını amaçladıklarını ifade etti.

Bu kapsamda ailelerin ve çocukların yaz akşamlarında bir araya gelerek keyifli vakit geçirmelerini hedeflediklerini aktaran Başkan Altay, “Kültür ve sanatın birleştirici gücüyle, ‘Son Sefer’ filmimizi hemşehrilerimizle buluşturmanın mutluluğunu yaşadık. Her yaştan vatandaşımızın yoğun ilgi gösterdiği ‘Sinema Günleri’, ailelerimiz ve çocuklarımız için unutulmaz anlara sahne oluyor. Birlikte film izlemenin, aynı heyecanı paylaşmanın ve güzel anılar biriktirmenin mutluluğunu yaşarken, sosyal ve kültürel etkinliklerle ilçelerimize değer katmaya devam ediyoruz. Katılım sağlayan tüm hemşehrilerimize teşekkür ediyor, nice güzel etkinliklerde buluşmayı diliyorum” dedi.

KONYA BÜYÜKŞEHİR’E TEŞEKKÜR

Halkapınar Belediye Başkanı Mehmet Vardar’ın da bulunduğu etkinlikte aileleriyle birlikte açık havada sinema izlemenin heyecanını yaşayan çocuklar, etkinliği çok beğendiklerini ifade ederken, aileler de organizasyondan dolayı Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay’a teşekkür etti.

Program kapsamında filmden önce çocuklara yönelik birbirinden farklı eğlenceli etkinlikler de düzenlendi.

SON SEFER FİLMİ

Son Sefer, emekliliğe hazırlanan otobüs şoförü Ercan’ın (Zafer Algöz) 15 Temmuz 2016 gecesi gerçekleştirdiği son yolculuğunu ve bu sıradan seyahatin darbe girişimi sırasında vatanı savunma mücadelesine dönüşmesini konu alıyor.

Konya Büyükşehir Belediyesi “Sinema Günleri” kapsamında Sinema TIRI, merkez dışındaki farklı ilçelerde ve mahallelerde vatandaşlarla buluşarak çocuklara ve ailelere unutulmaz yaz akşamları yaşatmaya devam edecek.

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Osmangazi’de Yaz Mahalle Şenlikleri Coşkuyla Başladı

Osmangazi’de yaşayan vatandaşların neşeli, eğlenceli ve şenlik dolu bir yaz mevsimi geçirmesi amacıyla düzenlenen “Osmangazi’de Yaz Mahalle Şenlikleri” Selamet Mahallesi’nde başladı.

Geçtiğimiz yıllarda büyük ilgi gören ve Osmangazi’nin mahallelerine şenlik havası katan etkinlikler, bu yıl da tüm coşkusuyla devam ediyor. Şenliklerin ilk durağı olan Selamet Mahallesi’nde çocuklar için oyun alanları kurulurken, patlamış mısır, pamuk şeker ve yüz boyama stantları da yoğun ilgi gördü. Karnelerini almanın mutluluğunu yaşayan çocuklar, eğlence dolu etkinliklerle adeta karne hediyesine kavuştu.

Osmangazi Belediye Başkan Yardımcısı Mutlu Esendemir’in katıldığı ve mahalle sakinlerinin de yoğun ilgi gösterdiği etkinlikte, Osmangazi Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü bünyesinde görev yapan temizlik çalışanlarından oluşan Temiz Orkestra da sahne aldı. Orkestranın seslendirdiği birbirinden sevilen şarkılara vatandaşlar hep bir ağızdan eşlik ederken, Selamet Mahallesi yaz akşamını müzik ve eğlenceyle renklendirdi. Her yaştan vatandaşın bir araya geldiği “Osmangazi’de Yaz Mahalle Şenlikleri”, renkli görüntülere sahne olurken, etkinlikler yaz boyunca ilçenin farklı mahallelerinde devam edecek.

“Mahallemizde Düzenlenen Eğlence Bize Karne Hediyesi Oldu”

Karne aldıkları gün mahallelerinde düzenlenen “Osmangazi’de Yaz Mahalle Şenlikleri” ile unutulmaz bir gün geçirdiklerini belirten Selamet Mahallesi’nde yaşayan çocuklar, “Osmangazi Belediyesi mahallemizde çok güzel bir şenlik düzenledi. Bizler için oyun alanları kuruldu, gün boyunca doyasıya eğlendik. Patlamış mısır, pamuk şeker ve birbirinden güzel etkinliklerle karne sevincimizi daha da artırdık. Bu organizasyon bizim için adeta karne hediyesi oldu. Mahallemize bu güzel etkinliği getiren Osmangazi Belediyesi’ne çok teşekkür ediyoruz.” ifadelerini kullandı.

Şenliğin finalinde çocuklar için düzenlenen sihirbaz gösterisi büyük ilgi gördü. Sihirbazın sergilediği birbirinden etkileyici illüzyon gösterilerini hayranlıkla izleyen çocuklar, gösteri boyunca hem şaşkınlıklarını gizleyemedi, hem de keyifli anlar yaşadı.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Nilüfer’de aşure geleneği sürüyor

Nilüfer Belediyesi, Muharrem Ayı’nın gelmesiyle birlikte aşure ikramlarına başlıyor. İki hafta boyunca ilçenin 35 farklı mahallesindeki açık ve kapalı pazarlarda aşure ikramı yapılacak.

Nilüfer Belediyesi, dayanışma ve paylaşmanın ruhunu yaşattığı aşure ikramlarına her yıl olduğu gibi bu yıl da devam ediyor. 29 Haziran Pazartesi günü Minareliçavuş’ta başlayacak aşure ikramları, 35 mahalledeki açık ve kapalı pazarlarda yapılacak.

Muharrem ayı boyunca mahallelerdeki semt pazarlarında gerçekleştirilecek olan aşure ikramı, 30 Haziran Salı 19 Mayıs, Özlüce, Yüzüncüyıl, 29 Ekim ve 23 Nisan mahallelerinde devam edecek. 1 Temmuz Çarşamba 30 Ağustos Zafer ve Ertuğrul; 2 Temmuz Perşembe Ahmet Yesevi, Barış, Fethiye; 3 Temmuz Cuma Cumhuriyet, Gölyazı, Akçalar; 4 Temmuz Cumartesi İhsaniye, Beşevler, Balat; 5 Temmuz Pazar Konak, Altınşehir’de sürecek.

7 Temmuz Salı Esentepe ve Demirci; 8 Temmuz Çarşamba Karaman, Işıktepe, Çamlıca; 9 Temmuz Perşembe Kayapa, Kültür, Hasanağa; 10 Temmuz Cuma Çalı, Üçevler; 11 Temmuz Cumartesi Kızılcıklı ile Görükle, Dumlupınar; 12 Temmuz Pazar ise Ataevler, Balkan, Kurtuluş mahallerindeki dağıtımla tamamlanacak.

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Konya’nın Darülmülk Oluşunun 929. Yıl Dönümü Kutlandı

Konya Büyükşehir Belediyesi, Konya’nın Türkiye Selçuklu Devleti’ne başşehir oluşunun 929. Yılı etkinlikleri kapsamında Darülmülk Kutlamaları ve anma programı gerçekleştirdi. 


Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından Konya’nın Türkiye Selçuklu Devleti’ne başşehir oluşunun 929. Yılı kapsamında Darülmülk Kutlamaları ve anma programı düzenlendi.

Selçuklu Sultanları’nın medfun bulunduğu Alaeddin Camii avlusunda düzenlenen programda konuşan Konya Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Ahmet Murat Koru, Konya’nın geçmişiyle bugünü, hikmetle irfanı, ilimle sanatı, devlet aklıyla gönül dilini oluşturan bir medeniyetin merkezi olduğunu belirtti.

Koru, Büyükşehir Belediyesi olarak bu aziz şehre hizmet ederken her zaman büyük sorumlulukla hareket etmeye gayret gösterdiklerini söyledi.

Şehrin tarihi merkezini ihya ederken ecdattan kalan eserleri yeniden ayağa kaldırdıklarını, Konya’nın kadim kimliğini geleceğe taşırken yalnızca binaları onarmayıp bir milletin hafızasını da diri tuttuklarını vurgulayan Koru, “Bizim görevimiz, Sultan Alaaddin’in, Kılıçarslan’ın, Mevlana’nın ve bu topraklara mührünü vuran nice gönül ve devlet insanının emanetini korumak, bu emaneti çocuklarımıza çok daha güçlü şekilde bırakmaktır” ifadelerini kullandı.

Koru, Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Dünya Teşkilatı (UCLG) Başkanlığına seçilen Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay’ın selamını katılımcılara ileterek, elde ettiği başarı dolayısıyla kendisini tebrik etti.

“KONYA’YI ANLATMAK ZAMANIN ÖTESİNE GEÇMEK DEMEKTİR”

Konya Valisi İbrahim Akın, konuşmasına Konya’yı anlatmanın zamanın ötesine geçmek olduğunu ifade ederek başladı.

İnsanlığın yerleşik hayata, tarıma ve toplumsal yaşama geçtiği Çatalhöyük’te başlayan muhteşem hikayenin, asırlar sonra bir devlet nizamına dönüştüğünü ifade eden Akın, “1097 yılında Selçuklu Devleti’ne başşehir olan Konya, iki asrı aşkın bir süre bilimin, sanatın, mimarinin, ticaretin ve devlet yönetiminin de merkezi olmuştur” dedi.

VALİ AKIN, BAŞKAN ALTAY’I TEBRİK ETTİ

Akın, Selçuklu’nun asil sembolü çift başlı kartalının Konya’nın ruhunu ve ülküsünü temsil ettiğini belirtti.

Bu kutlamaları geçmişten bugünle buluşan bir medeniyet şöleni olarak gördüğünü aktaran Akın, “Konya’mızın tarihi ve kültürel mirasını geleceğe taşıyan her başarı, şehrimizin uluslararası alandaki itibarını da güçlendirmektedir. Bu vesileyle Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Dünya Teşkilatı (UCLG) Başkanlığına seçilen Konya Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Uğur İbrahim Altay’ı tebrik ediyor, bu önemli vazifenin şehrimize, ülkemize ve Dünya Belediyeler Birliğine hayırlı olmasını temenni ediyorum” diye konuştu.

Programa, Konya Hava Savunma ve Garnizon Komutanı Tümgeneral Yusuf Diker, Konya İl Jandarma Komutanı Tümgeneral Cemil Lütfü Özkul, Konya İl Emniyet Müdürü Necmettin Koç, Meram Kaymakamı Bayram Yılmaz, Karatay Kaymakamı Cengiz Ayhan, Selçuklu Belediyesi Başkan Vekili Ali İmran Arıtan, Kültür Turizm Müdür Yardımcısı İsmail Dığrak, AK Parti İl Başkan Yardımcısı Şerife Didem Yurdal ve AK Parti İl Yönetim Kurulu Üyesi Galip Kavasoğlu katıldı.

Konuşmaların ardından Konya Büyükşehir Belediyesi Türk Tasavvuf Müziği Topluluğu tarafından “Nevbe Merasimi” icra edildi. Program, tiyatro gösterisiyle sona erdi.

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı