Konya Büyükşehir’in “Sinema Günleri” Merkez Dışındaki İlçelerde Yaz Akşamlarına Renk Katıyor

Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından merkez dışında ilçelerde düzenlenen “Sinema Günleri” bu yıl da yaz akşamlarını renklendirerek vatandaşları bir araya getiriyor. Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, bu yıl etkinliğin ilk durağının Halkapınar olduğunu belirterek, “Kültür ve sanatın birleştirici gücüyle, ‘Son Sefer’ filmimizi hemşehrilerimizle buluşturmanın mutluluğunu yaşadık. Katılım sağlayan tüm hemşehrilerimize teşekkür ediyor, nice güzel etkinliklerde buluşmayı diliyorum” dedi.


Konya Büyükşehir Belediyesi, merkez dışındaki ilçelerde yaz akşamlarını bu yıl da “Sinema Günleri” ile renklendiriyor.

Kültür ve sanat etkinliklerinin merkez dışındaki ilçelere ve mahallere taşınması amacıyla düzenlenen “Sinema Günleri” etkinliğinin ilk durağı Halkapınar İlçesi oldu.

Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanan Sinema TIRI’nda gösterimi yapılan “Son Sefer” filmi, her yaştan vatandaşın yoğun ilgisini gördü.

“SİNEMA GÜNLERİ, AİLELERİMİZ VE ÇOCUKLARIMIZ İÇİN UNUTULMAZ ANLARA SAHNE OLUYOR”

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Konya’nın merkezinde olduğu gibi ilçelerde ve mahallelerde yaşayan vatandaşların da sosyal ve kültürel etkinliklerden en güzel şekilde faydalanmasını amaçladıklarını ifade etti.

Bu kapsamda ailelerin ve çocukların yaz akşamlarında bir araya gelerek keyifli vakit geçirmelerini hedeflediklerini aktaran Başkan Altay, “Kültür ve sanatın birleştirici gücüyle, ‘Son Sefer’ filmimizi hemşehrilerimizle buluşturmanın mutluluğunu yaşadık. Her yaştan vatandaşımızın yoğun ilgi gösterdiği ‘Sinema Günleri’, ailelerimiz ve çocuklarımız için unutulmaz anlara sahne oluyor. Birlikte film izlemenin, aynı heyecanı paylaşmanın ve güzel anılar biriktirmenin mutluluğunu yaşarken, sosyal ve kültürel etkinliklerle ilçelerimize değer katmaya devam ediyoruz. Katılım sağlayan tüm hemşehrilerimize teşekkür ediyor, nice güzel etkinliklerde buluşmayı diliyorum” dedi.

KONYA BÜYÜKŞEHİR’E TEŞEKKÜR

Halkapınar Belediye Başkanı Mehmet Vardar’ın da bulunduğu etkinlikte aileleriyle birlikte açık havada sinema izlemenin heyecanını yaşayan çocuklar, etkinliği çok beğendiklerini ifade ederken, aileler de organizasyondan dolayı Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay’a teşekkür etti.

Program kapsamında filmden önce çocuklara yönelik birbirinden farklı eğlenceli etkinlikler de düzenlendi.

SON SEFER FİLMİ

Son Sefer, emekliliğe hazırlanan otobüs şoförü Ercan’ın (Zafer Algöz) 15 Temmuz 2016 gecesi gerçekleştirdiği son yolculuğunu ve bu sıradan seyahatin darbe girişimi sırasında vatanı savunma mücadelesine dönüşmesini konu alıyor.

Konya Büyükşehir Belediyesi “Sinema Günleri” kapsamında Sinema TIRI, merkez dışındaki farklı ilçelerde ve mahallelerde vatandaşlarla buluşarak çocuklara ve ailelere unutulmaz yaz akşamları yaşatmaya devam edecek.

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Osmangazi’de Yaz Mahalle Şenlikleri Coşkuyla Başladı

Osmangazi’de yaşayan vatandaşların neşeli, eğlenceli ve şenlik dolu bir yaz mevsimi geçirmesi amacıyla düzenlenen “Osmangazi’de Yaz Mahalle Şenlikleri” Selamet Mahallesi’nde başladı.

Geçtiğimiz yıllarda büyük ilgi gören ve Osmangazi’nin mahallelerine şenlik havası katan etkinlikler, bu yıl da tüm coşkusuyla devam ediyor. Şenliklerin ilk durağı olan Selamet Mahallesi’nde çocuklar için oyun alanları kurulurken, patlamış mısır, pamuk şeker ve yüz boyama stantları da yoğun ilgi gördü. Karnelerini almanın mutluluğunu yaşayan çocuklar, eğlence dolu etkinliklerle adeta karne hediyesine kavuştu.

Osmangazi Belediye Başkan Yardımcısı Mutlu Esendemir’in katıldığı ve mahalle sakinlerinin de yoğun ilgi gösterdiği etkinlikte, Osmangazi Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü bünyesinde görev yapan temizlik çalışanlarından oluşan Temiz Orkestra da sahne aldı. Orkestranın seslendirdiği birbirinden sevilen şarkılara vatandaşlar hep bir ağızdan eşlik ederken, Selamet Mahallesi yaz akşamını müzik ve eğlenceyle renklendirdi. Her yaştan vatandaşın bir araya geldiği “Osmangazi’de Yaz Mahalle Şenlikleri”, renkli görüntülere sahne olurken, etkinlikler yaz boyunca ilçenin farklı mahallelerinde devam edecek.

“Mahallemizde Düzenlenen Eğlence Bize Karne Hediyesi Oldu”

Karne aldıkları gün mahallelerinde düzenlenen “Osmangazi’de Yaz Mahalle Şenlikleri” ile unutulmaz bir gün geçirdiklerini belirten Selamet Mahallesi’nde yaşayan çocuklar, “Osmangazi Belediyesi mahallemizde çok güzel bir şenlik düzenledi. Bizler için oyun alanları kuruldu, gün boyunca doyasıya eğlendik. Patlamış mısır, pamuk şeker ve birbirinden güzel etkinliklerle karne sevincimizi daha da artırdık. Bu organizasyon bizim için adeta karne hediyesi oldu. Mahallemize bu güzel etkinliği getiren Osmangazi Belediyesi’ne çok teşekkür ediyoruz.” ifadelerini kullandı.

Şenliğin finalinde çocuklar için düzenlenen sihirbaz gösterisi büyük ilgi gördü. Sihirbazın sergilediği birbirinden etkileyici illüzyon gösterilerini hayranlıkla izleyen çocuklar, gösteri boyunca hem şaşkınlıklarını gizleyemedi, hem de keyifli anlar yaşadı.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Nilüfer’de aşure geleneği sürüyor

Nilüfer Belediyesi, Muharrem Ayı’nın gelmesiyle birlikte aşure ikramlarına başlıyor. İki hafta boyunca ilçenin 35 farklı mahallesindeki açık ve kapalı pazarlarda aşure ikramı yapılacak.

Nilüfer Belediyesi, dayanışma ve paylaşmanın ruhunu yaşattığı aşure ikramlarına her yıl olduğu gibi bu yıl da devam ediyor. 29 Haziran Pazartesi günü Minareliçavuş’ta başlayacak aşure ikramları, 35 mahalledeki açık ve kapalı pazarlarda yapılacak.

Muharrem ayı boyunca mahallelerdeki semt pazarlarında gerçekleştirilecek olan aşure ikramı, 30 Haziran Salı 19 Mayıs, Özlüce, Yüzüncüyıl, 29 Ekim ve 23 Nisan mahallelerinde devam edecek. 1 Temmuz Çarşamba 30 Ağustos Zafer ve Ertuğrul; 2 Temmuz Perşembe Ahmet Yesevi, Barış, Fethiye; 3 Temmuz Cuma Cumhuriyet, Gölyazı, Akçalar; 4 Temmuz Cumartesi İhsaniye, Beşevler, Balat; 5 Temmuz Pazar Konak, Altınşehir’de sürecek.

7 Temmuz Salı Esentepe ve Demirci; 8 Temmuz Çarşamba Karaman, Işıktepe, Çamlıca; 9 Temmuz Perşembe Kayapa, Kültür, Hasanağa; 10 Temmuz Cuma Çalı, Üçevler; 11 Temmuz Cumartesi Kızılcıklı ile Görükle, Dumlupınar; 12 Temmuz Pazar ise Ataevler, Balkan, Kurtuluş mahallerindeki dağıtımla tamamlanacak.

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Konya’nın Darülmülk Oluşunun 929. Yıl Dönümü Kutlandı

Konya Büyükşehir Belediyesi, Konya’nın Türkiye Selçuklu Devleti’ne başşehir oluşunun 929. Yılı etkinlikleri kapsamında Darülmülk Kutlamaları ve anma programı gerçekleştirdi. 


Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından Konya’nın Türkiye Selçuklu Devleti’ne başşehir oluşunun 929. Yılı kapsamında Darülmülk Kutlamaları ve anma programı düzenlendi.

Selçuklu Sultanları’nın medfun bulunduğu Alaeddin Camii avlusunda düzenlenen programda konuşan Konya Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Ahmet Murat Koru, Konya’nın geçmişiyle bugünü, hikmetle irfanı, ilimle sanatı, devlet aklıyla gönül dilini oluşturan bir medeniyetin merkezi olduğunu belirtti.

Koru, Büyükşehir Belediyesi olarak bu aziz şehre hizmet ederken her zaman büyük sorumlulukla hareket etmeye gayret gösterdiklerini söyledi.

Şehrin tarihi merkezini ihya ederken ecdattan kalan eserleri yeniden ayağa kaldırdıklarını, Konya’nın kadim kimliğini geleceğe taşırken yalnızca binaları onarmayıp bir milletin hafızasını da diri tuttuklarını vurgulayan Koru, “Bizim görevimiz, Sultan Alaaddin’in, Kılıçarslan’ın, Mevlana’nın ve bu topraklara mührünü vuran nice gönül ve devlet insanının emanetini korumak, bu emaneti çocuklarımıza çok daha güçlü şekilde bırakmaktır” ifadelerini kullandı.

Koru, Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Dünya Teşkilatı (UCLG) Başkanlığına seçilen Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay’ın selamını katılımcılara ileterek, elde ettiği başarı dolayısıyla kendisini tebrik etti.

“KONYA’YI ANLATMAK ZAMANIN ÖTESİNE GEÇMEK DEMEKTİR”

Konya Valisi İbrahim Akın, konuşmasına Konya’yı anlatmanın zamanın ötesine geçmek olduğunu ifade ederek başladı.

İnsanlığın yerleşik hayata, tarıma ve toplumsal yaşama geçtiği Çatalhöyük’te başlayan muhteşem hikayenin, asırlar sonra bir devlet nizamına dönüştüğünü ifade eden Akın, “1097 yılında Selçuklu Devleti’ne başşehir olan Konya, iki asrı aşkın bir süre bilimin, sanatın, mimarinin, ticaretin ve devlet yönetiminin de merkezi olmuştur” dedi.

VALİ AKIN, BAŞKAN ALTAY’I TEBRİK ETTİ

Akın, Selçuklu’nun asil sembolü çift başlı kartalının Konya’nın ruhunu ve ülküsünü temsil ettiğini belirtti.

Bu kutlamaları geçmişten bugünle buluşan bir medeniyet şöleni olarak gördüğünü aktaran Akın, “Konya’mızın tarihi ve kültürel mirasını geleceğe taşıyan her başarı, şehrimizin uluslararası alandaki itibarını da güçlendirmektedir. Bu vesileyle Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Dünya Teşkilatı (UCLG) Başkanlığına seçilen Konya Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Uğur İbrahim Altay’ı tebrik ediyor, bu önemli vazifenin şehrimize, ülkemize ve Dünya Belediyeler Birliğine hayırlı olmasını temenni ediyorum” diye konuştu.

Programa, Konya Hava Savunma ve Garnizon Komutanı Tümgeneral Yusuf Diker, Konya İl Jandarma Komutanı Tümgeneral Cemil Lütfü Özkul, Konya İl Emniyet Müdürü Necmettin Koç, Meram Kaymakamı Bayram Yılmaz, Karatay Kaymakamı Cengiz Ayhan, Selçuklu Belediyesi Başkan Vekili Ali İmran Arıtan, Kültür Turizm Müdür Yardımcısı İsmail Dığrak, AK Parti İl Başkan Yardımcısı Şerife Didem Yurdal ve AK Parti İl Yönetim Kurulu Üyesi Galip Kavasoğlu katıldı.

Konuşmaların ardından Konya Büyükşehir Belediyesi Türk Tasavvuf Müziği Topluluğu tarafından “Nevbe Merasimi” icra edildi. Program, tiyatro gösterisiyle sona erdi.

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Başkan Çerçioğlu Vatandaşları Açık Hava Sineması Etkinlikleri ile Buluşturmaya Devam Ediyor

Çerçioğlu, kentin dört bir yanında vatandaşları kültür ve sanat etkinlikleri ile buluşturmaya devam ediyor.

Aydın Büyükşehir Belediyesi tarafından her gün farklı ilçelerde gerçekleştirilen Açık Hava Sineması etkinlikleri, vatandaşlardan yoğun ilgi görüyor. Etkinlikler kapsamında Nazilli Atatürk Parkı’nda düzenlenen sinema gösteriminde Türk sinemasının sevilen yapımlarından “Aile Arasında” filmi Nazillililer ile buluştu.

Atatürk Parkı’nın doğal atmosferinde gerçekleştirilen etkinlikte vatandaşlar, yaz akşamının keyfini açık havada sinema izleyerek çıkardı. Her yaştan vatandaşın yoğun katılım gösterdiği etkinlikte aileler ve çocuklar unutulmaz bir akşam yaşadı.

Gösterim öncesinde vatandaşlara çeşitli ikramlarda bulunulurken, etkinlik alanında renkli görüntüler oluştu. Birlikte film izlemenin mutluluğunu yaşayan Nazillililer, kültür ve sanat etkinliklerinden duydukları memnuniyeti dile getirerek Aydın Büyükşehir Belediye Başkanı Özlem Çerçioğlu’na teşekkür etti.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

9. Uluslararası Nilüfer Caz Festivali’nde Latin rüzgarı

9. Uluslararası Nilüfer Caz Festivali’nin üçüncü gününde sahne alan Emir Ersoy ve orkestrası, Latin ve caz müziğini harmanlayarak dinleyicilere keyifli bir akşam yaşattı. Balat Atatürk Ormanı’nı dolduran müzikseverler, geceye alkış ve danslarla eşlik etti.

 

Nilüfer Belediyesi tarafından bu yıl 9’uncusu düzenlenen Uluslararası Nilüfer Caz Festivali’nin üçüncü gününde etkinlik alanı Balat Atatürk Ormanı’na taşındı. Gecede, “Cuban Classics by Emir Ersoy” ile Latin ve caz müziği aynı sahnede buluştu. Konseri izlemeye gelen çok sayıda müziksever, açık havada keyifli bir akşam geçirdi.

Konseri izleyenler arasında Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, Nilüfer Belediye Başkan Yardımcıları Okan Şahin ve Mahmut Demiröz ile Nilüfer Belediye Meclis Üyeleri de yer aldı. Gecede Latin müziğinin klasikleşmiş eserlerinin yanı sıra Türk müziğinin sevilen parçalarını da özgün aranjmanlarıyla yorumlayan Emir Ersoy ve orkestrası, izleyicilerden büyük beğeni topladı. Alanı dolduran vatandaşlar, hareketli ritimlerle dans ederek ve alkışlarla müziğe ortak oldu.

 

HERKESİN GURURLA ‘NİLÜFERLİYİM’ DİYEBİLECEĞİ BİR KENT”

Konser sonunda sanatçılara teşekkür etmek üzere sahneye çıkan Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, Nilüfer’i herkesin kendini ait hissettiği ve gururla “Nilüferliyim” diyebileceği bir kent haline getirmeyi hedeflediklerini belirterek şunları söyledi:

Bizim ‘Herkesin Sesi, Hepimizin Nilüfer’i’ diyerek yola çıktığımız bir yaklaşımımız var. Herkese hitap eden, herkesin kendini ait hissettiği bir Nilüfer yaratmak istiyoruz. Dışarıdan bakında ‘Caz müziğin buralarda seyircisi olur mu?’ diye düşünenler olabilir ama görüyoruz ki sanatın her rengi burada karşılık buluyor. Her zaman böyle bir arada, böyle bir dayanışma içindeyiz.”

Piyanist ve aranjör Emir Ersoy da Nilüfer’de sahne almaktan mutluluk duyduklarını ifade ederek, “Denizaşırı ülkelerin, çok uzak diyarların müziklerini yapıyoruz. Bu ezgileri burada bizlerle ve dinleyicilerle buluşturduğunuz için çok teşekkür ediyoruz” dedi.

Konuşmaların ardından Başkan Şadi Özdemir, gecenin anısına Emir Ersoy’a çiçek verdi.

9. Uluslararası Nilüfer Caz Festivali, 27 ve 28 Haziran tarihlerinde Balat Atatürk Ormanı’nda devam edecek. Biletleri ücretsiz olan konserlerde 27 Haziran Cumartesi günü Musa Eroğlu ve Yediveren Orkestrası, festivalin son gününde ise Tunuslu sanatçı Emel Mathlouthi sahne alacak. Her iki konser de saat 21.00’da başlayacak.

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Başkan Çerçioğlu Didim’de Vatandaşları ‘Yaza Merhaba Konseri’ ile Buluşturdu

Çerçioğlu, kültür ve sanat etkinliklerini kentin dört bir yanında vatandaşlar ile buluşturmaya devam ediyor.

Aydın Büyükşehir Belediye Başkanı Özlem Çerçioğlu’nun öncülüğünde düzenlenen ‘Yaza Merhaba Konserleri’ sürüyor. Nazilli’de gerçekleştirilen ilk etkinliğin ardından konserlerin şimdiki adresi de Didim oldu. Sevilen grup Kolpa, Didim Atatürk Kültür Merkezi’nde vatandaşlarla buluştu. Yoğun katılımla gerçekleştirilen konserde Kolpa, unutulmaz şarkılarını Didimliler için seslendirdi.

Konsere katılan vatandaşlar, yaz akşamına renk katan etkinlikten dolayı Başkan Çerçioğlu’na teşekkür etti.

Yaza Merhaba Konserleri, kent genelinde vatandaşlarla buluşmayı sürdürecek.  Etkinliklerin bir sonraki durağı 30 Haziran Salı günü Efeler ilçesinde bulunan Tekstil Park olacak. Konserde sevilen sanatçı Aydilge sahne alacak. Konser saat 21.30’da başlayacak.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Volkan Konak’ın adı Edremit’te yaşatılıyor

Altınoluk Şahindere Mahallesi’nde bulunan Volkan Konak Parkı’nın açılışına Edremit Belediye Başkanı Mehmet Ertaş’ın yanı sıra sanatçının yakınları, CHP Edremit İlçe Başkanı Emin Yalçıntaş, belediye başkan yardımcıları, belediye meclis üyeleri, muhtarlar, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri, Volkan Konak’ın hayranları ve çok sayıda vatandaş katıldı. Açılışa ayrıca 2. Antandros Antik Fest kapsamında kente gelen Moğolistan İstanbul Başkonsolosu Ankhbayar Danuu ile Muavin Konsolos Unurjargal Baatar da katılarak törene eşlik etti.

Açılış töreninde konuşan Edremit Belediye Başkanı Mehmet Ertaş, Volkan Konak’ın yalnızca güçlü sesiyle değil; kültüre, doğaya ve insana verdiği değerle milyonların gönlünde özel bir yer edindiğini belirtti. Konak’ın eserleri ve bıraktığı izlerle yaşamaya devam ettiğini ifade eden Ertaş, sanatçının 28 Ekim 2024 tarihinde Cumhuriyet Bayramı etkinlikleri kapsamında Akçay’da verdiği konserin de Edremitlilerin hafızasında unutulmaz bir anı olarak yer aldığını söyledi.

Parkın yalnızca bir dinlenme alanı olmayacağını vurgulayan Başkan Ertaş, Volkan Konak’ın sanat anlayışına uygun şekilde kültür ve sanat etkinliklerine ev sahipliği yapacak yaşayan bir alan oluşturmayı hedeflediklerini belirtti.

Ertaş, “Çocuklarımız burada oynarken, gençlerimiz vakit geçirirken, ailelerimiz dinlenirken Volkan Konak’ın adı ve eserleri de yaşamaya devam edecek. Kentimize yeni sosyal yaşam alanları kazandırırken kültürel değerlerimizi yaşatmayı da görev biliyoruz. Bu parkın Şahindere Mahallemize, Altınoluk’umuza ve Edremit’imize hayırlı olmasını diliyorum” dedi.

Açılış töreninde ayrıca Körfez Karadenizliler Derneği Başkanı Yusuf Şahintürk, dernek yönetim kurulunun 61 numaralı kararı doğrultusunda Edremit Belediye Başkanı Mehmet Ertaş’a Fahri Hemşehrilik Beratı takdim etti. Berata ilişkin plaket ise Edremit Belediye Meclis Üyesi Ertal Küçükaslan tarafından Başkan Ertaş’a sunuldu. 

Başkan Ertaş, bu anlamlı vefa gösterisi dolayısıyla Körfez Karadenizliler Derneği Başkanı Yusuf Şahintürk’e, Belediye Meclis Üyesi Ertal Küçükaslan’a, Altınoluk Karadenizliler Derneği Başkanı Nizam Bayram ile Kadıköy Doğu Karadenizliler Derneği Başkanı Mehmet Ali Aslan’a teşekkür etti.

Konuşmaların ardından Volkan Konak Parkı’nın açılışı gerçekleştirildi. Vatandaşlar parkı gezerek yapılan düzenlemeleri inceleme fırsatı buldu.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Edremit’te Antandros 2. Antik Fest başladı

Edremit Belediyesi ile Altınoluk Tarihi Antandros Şehrini Kurtarma, Koruma ve Yaşatma Derneği iş birliğinde bu yıl ikinci kez düzenlenen Antandros 2. Antik Fest, düzenlenen açılış töreniyle başladı.

26-28 Haziran tarihleri arasında üç gün boyunca sürecek festival kapsamında Antandros Antik Kenti’nin tanıtımı, kültürel mirasın korunması ve bölgenin turizm potansiyelinin geliştirilmesine yönelik çok sayıda etkinlik, söyleşi, panel, sergi, yürüyüş ve konser gerçekleştirilecek.

Festivalin ilk günü sabah saatlerinde Şahindere Kanyonu ile Antandros Antik Kenti arasında gerçekleştirilen Aeneas Yürüyüşü ile başladı. Antandros Antik Kenti’nde kazı ekibi eşliğinde gezi düzenlenirken, gün boyunca çeşitli kültürel etkinlikler gerçekleştirildi.

Festival programı Şahinderesi Köprüsü’nden Altınoluk Cumhuriyet Meydanı’na düzenlenen kortej yürüyüşüyle başladı.

Kortejin ardından Altınoluk Cumhuriyet Meydanı’nda festivalin resmi açılış töreni gerçekleştirildi.

Açılış törenine Balıkesir Vali Yardımcısı Mustafa İlhan, Edremit Kaymakamı Ahmet Odabaş, Edremit Belediye Başkanı Mehmet Ertaş, Balıkesir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Aytekin Durmaz, Balıkesir İl Kültür ve Turizm Müdürü Neslihan Vurucu, Edremit Ticaret Odası Başkanı Ahmet Çetin, Edremit Ticaret Borsası Başkanı Tarkan Denizer, Moğolistan İstanbul Başkonsolosu Ankhbayar Danuu ve Muavin Konsolos Unurjargal Baatar, belediye başkan yardımcıları, belediye meclis üyeleri, muhtarlar, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri ve çok sayıda vatandaş katıldı.

GÜLÇİN CÖMERT: “ANTANDROS’U GELECEĞE TAŞIMAK İÇİN ÇALIŞIYORUZ”

Açılış konuşmasını yapan Altınoluk Tarihi Antandros Şehrini Kurtarma, Koruma ve Yaşatma Derneği Başkanı Gülçin Cömert, Antandros’un sahip olduğu tarihi değerin korunmasının büyük önem taşıdığını belirtti.

Cömert, Antandros’un yalnızca bir arkeolojik alan değil, bölgenin kültürel kimliğinin önemli bir parçası olduğunu ifade ederek, festival sayesinde tarih, kültür ve sanatın bir araya geldiğini söyledi. Antandros’un daha fazla tanıtılması ve gelecek kuşaklara aktarılması amacıyla çalışmalarını sürdürdüklerini belirten Cömert, festivale katkı sunan tüm kurum ve kuruluşlara teşekkür etti.

BAŞKAN ERTAŞ: “ANTANDROS ORTAK KÜLTÜREL MİRASIMIZDIR”

Açılış töreninde konuşan Edremit Belediye Başkanı Mehmet Ertaş, Antandros’un yalnızca Edremit’in değil, ülkenin önemli kültürel miraslarından biri olduğunu belirterek, festivalin tarih ve kültür bilincinin gelişmesine önemli katkı sunduğunu ifade etti.

Ertaş, “Edremit yalnızca zeytinin, denizin ve Kazdağları’nın kenti değil, aynı zamanda binlerce yıllık medeniyetlerin izlerini taşıyan önemli bir tarih coğrafyasıdır. Antandros Antik Kenti de bu zengin mirasın en değerli parçalarından biridir. Bu festival yalnızca bir kültür etkinliği değil, geçmişimize sahip çıkmanın ve kültürel mirasımızı gelecek kuşaklara aktarmanın önemli bir aracıdır. Edremit Belediyesi olarak Antandros’un korunması, tanıtılması ve daha geniş kitlelere ulaştırılması için çalışmalarımızı sürdüreceğiz” dedi.

Başkan Ertaş konuşmasında Antandros Kazı Başkanı Prof. Dr. Gürcan Polat ve kazı ekibine, ayrıca Antandros’un korunması ve tanıtılması için yıllardır emek veren Altınoluk Tarihi Antandros Şehrini Kurtarma, Koruma ve Yaşatma Derneği’ne teşekkür etti.

Daha sonra Balıkesir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Aytekin Durmaz, Edremit Kaymakamı Ahmet Odabaş ve Balıkesir Vali Yardımcısı Mustafa İlhan da yaptıkları konuşmalarda Antandros’un bölgenin tarihsel ve kültürel değerleri açısından taşıdığı öneme dikkat çekerek, festivalin düzenlenmesinde emeği geçenlere teşekkür ettiler.

ÜÇ GÜN BOYUNCA TARİH, KÜLTÜR VE SANAT BULUŞACAK

Festival kapsamında üç gün boyunca Antandros Antik Kenti gezileri, tarih ve arkeoloji söyleşileri, paneller, çocuk etkinlikleri, fotoğraf ve resim sergileri, gastronomi atölyeleri, doğa yürüyüşleri, tiyatro gösterileri ve konserler gerçekleştirilecek.

27 Haziran Cumartesi günü Antandros Antik Kenti gezilerinin yanı sıra Ayhan Şahenk Kültür Merkezi’nde çocuk tiyatrosu, arkeoloji forumu, sergiler, söyleşiler ve konserler düzenlenecek. Festivalin ikinci günü akşamında Antandros Mandolin Grubu ile Ayvalık Rebetiko Grubu sahne alacak.

28 Haziran Pazar günü ise Antandros gezileri, Kazdağı Bal Ormanı yürüyüşü, Kazdağı Müzesi’nde Troya Savaşı söyleşisi ve kültürel miras konulu panel gerçekleştirilecek. Festival, akşam saatlerinde düzenlenecek konserlerle sona erecek.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Manisa Büyükşehir’den Birlik ve Beraberlik Tenceresi: Aşure İkramları Soma ve Akhisar ile Başladı

Manisa Büyükşehir Belediyesi, Muharrem ayı dolayısıyla geleneksel hale getirdiği aşure ikramlarına başladı. Paylaşma, bereket ve dayanışmanın simgesi olan aşure, ilk olarak Soma ve Akhisar’da vatandaşlarla buluştu.

Manisa Büyükşehir Belediyesi, Muharrem ayının manevi atmosferini ve birlik beraberlik duygusunu kentin dört bir yanına taşımak amacıyla il genelinde aşure ikramı gerçekleştirecek. Programın ilk durakları olan Soma ve Akhisar’da vatandaşlara aşure ikram edilirken, etkinlikler yoğun ilgi gördü.

Sivil Toplum ve Vatandaşlar Aynı Sofrada Buluştu

Soma’da düzenlenen programa sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri, muhtarlar ve çok sayıda vatandaş katılırken Akhisar’daki programa Belediye Başkanı Ekrem Kayserili de katıldı. Dualarla başlayan etkinlikte, kazanlarda hazırlanan aşureler vatandaşlara ikram edildi. Paylaşmanın ve dayanışmanın ön plana çıktığı program, sıcak ve samimi görüntülere sahne oldu.

Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu, Muharrem ayının bereketini Manisa’nın her ilçesine ulaştırmaktan mutluluk duyduklarını belirterek, “Aşure, farklı tatların bir araya gelerek eşsiz bir lezzet oluşturması gibi, birlik ve beraberliğimizin de en güzel simgelerinden biridir. Soma ve Akhisar’da sivil toplum kuruluşlarımız ve hemşehrilerimizle bu bereketi paylaşmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Aşure ikramlarımız önümüzdeki günlerde ilimizin farklı noktalarında da devam edecek.” dedi.

İkramlar İl Genelinde Devam Edecek

Soma ve Akhisar’da vatandaşların yoğun ilgisiyle gerçekleştirilen aşure ikramları, belirlenen program doğrultusunda Manisa’nın farklı ilçelerinde de sürecek.

29 Haziran Pazartesi – Turgutlu Eski Belediye Önü

30 Haziran Salı – Alaşehir Kent Meydanı

3 Temmuz Cuma – Salihli Kent Meydanı

6 Temmuz Pazartesi – Merkez Karaköy Pazaryeri

9 Temmuz Perşembe – Merkez Perşembe Pazarı

11 Temmuz Cumartesi – Merkez Alaybey Pazaryeri

11 Temmuz Cumartesi – Merkez Laleli Pazaryeri

13 Temmuz Pazartesi – Merkez 15 Temmuz Demokrasi Meydanı

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı